Show simple item record

dc.contributor.advisorEkonoja, Antti
dc.contributor.authorOinonen, Jaana
dc.date.accessioned2018-10-18T11:04:01Z
dc.date.available2018-10-18T11:04:01Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/59872
dc.description.abstractTutkimuksen taustalla oli ajankohtainen tarve kehittää korkeakoulujen kielten ja viestinnän verkko-opetusta vuorovaikutuksen mahdollistamisen ja tukemisen näkökulmasta. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia asioita verkkokurssin vuorovaikutuksen suunnittelussa kannattaa huomioida. Tutkimuksessa selvitettiin teemahaastattelun, havainnoinnin ja kyselyn menetelmillä, millaisia asioita opettajat huomioivat suunnittelussa, millaista vuorovaikutusta kursseilla on, millaisia menetelmiä ja välineitä niillä käytetään ja miten vuorovaikutuksen suunnittelun ratkaisut toimivat. Tutkimustulosten perusteella kielten ja viestinnän verkkokurssien vuorovaikutuksen suunnittelussa kannattaa huomioida ohjaukseen, opettajan läsnäoloon ja vuorovaikutuksen kanaviin liittyviä asioita. Riittävä tiedottaminen sekä opettajan myönteinen, kannustava ja rento läsnäolo verkko-oppimisympäristössä ovat asioita, jotka vaikuttavat tutkimuksen perusteella opiskelijoiden tyytyväisyyteen ja kokemukseen vuorovaikutuksen sekä oppimisen laadusta verkkokurssilla.fi
dc.description.abstractThis study is based on the need to develop online training on language and communication courses from the perspective of enabling and supporting interaction. The goal of the study was to investigate the design principles of interaction that should be considered in online courses. This study was done by means of focus group interview, observation and questionnaire, and studied the types of aspects that the teacher considers in the planning of online courses, the kinds of interactions that exist, which methods and devices are used, and how the interaction solutions work. Based on the results of this study, the presence of the teacher as well as channels of interaction should be carefully considered in the planning of language and communication courses. Keeping the students sufficiently informed and the positive, encouraging and relaxed presence of the teacher affect their satisfaction as well as the experience of the quality of learning and interaction in online courses according to the study.en
dc.format.extent80
dc.language.isofi
dc.subject.otherverkkokurssi
dc.subject.othervirtuaalioppiminen
dc.subject.otherkielenoppiminen
dc.titleVuorovaikutus ammattikorkeakoulun kielten ja viestinnän verkkokursseilla
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201810184451
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysokielet
dc.subject.ysoverkko-oppiminen
dc.subject.ysoviestintä
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysoverkko-opiskelu
dc.subject.ysooppimisalustat
dc.subject.ysoverkkokurssit
dc.subject.ysoverkko-opetus
dc.subject.ysoverkkopedagogiikka


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record