Luova toiminta hermeneuttisena horisonttina : Kevin J. Vanhoozerin käsitys draamasta, eettisestä kasvusta ja oppimisesta
Published in
JYU DissertationsAuthors
Date
2018Discipline
KasvatustiedeCopyright
© The Author & University of Jyväskylä
Publisher
Jyväskylän yliopistoISBN
978-951-39-7562-3ISSN Search the Publication Forum
2489-9003Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- JYU Dissertations [870]
- Väitöskirjat [3599]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Pragmatic a priori knowledge : a pragmatic approach to the nature and object of what can be known independently of experience
Järvilehto, Lauri (University of Jyväskylä, 2011) -
How are Games Interpreted? Hermeneutics for Game Studies
Arjoranta, Jonne (It-universitetet i københavn, 2022)This paper presents a hermeneutic theory for game studies. It starts by giving an overview of hermeneutics, shows how in understanding games it is useful to divide hermeneutics into two aspects -- real-time hermeneutics ... -
Pragmatics exercises and pragmatic metalanguage in English United textbook series for Finnish upper secondary school
Luomala, Pirpa (2010)Tämä Pro Gradu -työ tutkii millaista pragmaattista kieliainesta lukion oppikirjasarja English United sisältää. Tarkastelun kohteena ovat kirjasarjan kuusi pakollista kurssia ja analyysi keskittyy kuvaamaan kirjojen tehtävien ... -
Pedagogisia merkityksiä koulun musiikintunneilla perusopetuksen yläluokkien oppilaiden näkökulmasta
Lindström, Tuija Elina (University of Jyväskylä, 2011) -
The Work of Hermeneutic Phenomenology
Suddick, Kitty Maria; Cross, Vinette; Vuoskoski, Pirjo; Galvin, Kathleen T.; Stew, Graham (SAGE Publications, 2020)This paper is an illustration of the application of a hermeneutic phenomenological study. The theory of meaning and interpretation, drawing on philosophical hermeneutics and the work of Gadamer and Heidegger, and its ...