Pragmatic a priori knowledge : a pragmatic approach to the nature and object of what can be known independently of experience
Julkaistu sarjassa
Jyväskylä studies in education, psychology and social researchTekijät
Päivämäärä
2011Oppiaine
FilosofiaJulkaisija
University of JyväskyläISBN
978-951-39-4565-7ISSN Hae Julkaisufoorumista
0075-4625Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3495]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Adding ‘Sense’ to Conceptual Modeling : An Interdisciplinary Approach
Halttunen, Veikko (SCITEPRESS Science And Technology Publications, 2019)In this paper, our aim is to widen the prevailing foundations of conceptual modeling theories and practices, particularly in the context of information systems development. The approach shifts the focus from the link between ... -
Pragmatics exercises and pragmatic metalanguage in English United textbook series for Finnish upper secondary school
Luomala, Pirpa (2010)Tämä Pro Gradu -työ tutkii millaista pragmaattista kieliainesta lukion oppikirjasarja English United sisältää. Tarkastelun kohteena ovat kirjasarjan kuusi pakollista kurssia ja analyysi keskittyy kuvaamaan kirjojen tehtävien ... -
Pragmatic adaptation in translating Skeptics vs creationists: a formal debate from English into Finnish
Kosonen, Panu (2011)Tässä käännösteoreettisessa opinnäytetyössä tutkitaan pragmaattisia adaptaatioita, eli tilannetekijöiden eroista johtuvia muutoksia. Analyysi kohdistuu 48-sivuiseen kirjalliseen evoluutiota ja luomista koskevaan väittelyyn ... -
Neural-level associations of non-verbal pragmatic comprehension in young Finnish autistic adults
Kotila, Aija; Tohka, Jussi; Kauppi, Jukka-Pekka; Gabbatore, Ilaria; Mäkinen, Leena; Hurtig, Tuula M.; Ebeling, Hanna E.; Korhonen, Vesa; Kiviniemi, Vesa J.; Loukusa, Soile (Taylor & Francis, 2021)This video-based study examines the pragmatic non-verbal comprehension skills and corresponding neural-level findings in young Finnish autistic adults, and controls. Items from the Assessment Battery of Communication (ABaCo) ... -
A too ambiguous concept to be taught? : English teachers' notions of pragmatic competence
Suvanto, Krista (2013)Tutkielman tarkoituksena oli selvittää englanninopettajien käsityksiä pragmaattisen kompetenssin opettamisesta. Tutkielmassa tutkittiin haastattelujen avulla opettajien ajatuksia pragmaattisen kompetenssin luonteesta, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.