How are Games Interpreted? Hermeneutics for Game Studies
Arjoranta, J. (2022). How are Games Interpreted? Hermeneutics for Game Studies. Game Studies: the international journal of computer game research, 22(3). http://gamestudies.org/2203/articles/arjoranta_how_are_games_interpreted
Julkaistu sarjassa
Game Studies: the international journal of computer game researchTekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2022 Game Studies
This paper presents a hermeneutic theory for game studies. It starts by giving an overview of hermeneutics, shows how in understanding games it is useful to divide hermeneutics into two aspects -- real-time hermeneutics and game hermeneutics -- and finishes by detailing complementary approaches to hermeneutics for games. The article builds upon earlier work in the hermeneutics of games and draws from philosophical hermeneutics.
Julkaisija
It-universitetet i københavnISSN Hae Julkaisufoorumista
1604-7982Asiasanat
Alkuperäislähde
http://gamestudies.org/2203/articles/arjoranta_how_are_games_interpretedJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/155801890
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Huippuyksikkörahoitus, SALisätietoja rahoituksesta
This research was supported by the Academy of Finland project Centre of Excellence in Game Culture Studies (CoE-GameCult, 312397).Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Real-time hermeneutics : meaning-making in ludonarrative digital games
Arjoranta, Jonne (University of Jyväskylä, 2015) -
Ludology, Narratology and Philosophical Hermeneutics
Arjoranta, Jonne; Karhulahti, Veli-Matti (Digital Games Research Association, 2014)In this article we present the hermeneutic method as a tool for analyzing game studies discourses. We use Markku Eskelinen’s profusely interpreted “The Gaming Situation” (2001) as a case study. Our premise is that whereas ... -
Egyén és közösseg : Jean-Paul Sartre Critique de la raison dialectique című műve a magyar recepció tükrében
Bene, Adrián (University of Jyväskylä, 2009) -
Metsäbileet heterotopiana : omaehtoisen tilan merkitykset alakulttuuriyhteisölle
Okker, Sauli (2022)Metsäbileitä on järjestetty julkisesti saavutettavissa sijainneissa Jyväskylän lähimetsissä jo useita vuosia, mutta ne ovat silti pysyneet eräänlaisena salaisuutena. Tapahtumat ovat elektroniseen musiikkiin painottuneita, ... -
Tarinan ja henkilöhahmon muodostuminen Golden Compass -PC-pelissä
Ojanen, Paula (2011)Pro Gradu -työssäni tutkin tarinan ja henkilöhahmon muodostumista PC -pelissä, erityisesti sitä, miten tarina ja henkilöhahmo siirtyvät toisesta julkaisumuodosta, romaanistaja elokuvasta, pelin muotoon. Käsittelen myös ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.