Show simple item record

dc.contributor.advisorNieminen, Paavo
dc.contributor.advisorLakanen, Antti-Jussi
dc.contributor.authorPohjanen, Antti
dc.date.accessioned2018-08-29T06:37:13Z
dc.date.available2018-08-29T06:37:13Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/59353
dc.description.abstractKilpailullisten nettimoninpelien nopeatempoinen ympäristö saattaa aiheuttaa pelaajissa huonoa käytöstä joko omaa tai vastustajan joukkuetta kohtaan. Tätä niin sanottua "myrkyllistä käytöstä" vastaan on kehitetty pelien sisäisiä työkaluja, joita pelaajat voivat tarvittaessa käyttää. Tämän kyselytutkimuksen tarkoituksena oli selvittää pelaajien mielipiteitä yleisimpiä huonoa käytöstä vastaan suunniteltuja työkaluja sekä niiden kautta määrättyjä rangaistuksia kohtaan. Tulosten mukaan työkalut ja rangaistukset nähdään hyödyllisinä, mutta myös puutteellisina, sillä työkaluja voidaan käyttää väärin ja rangaistuksia kiertää helposti.fi
dc.description.abstractThe fast paced and highly competitive online video game environment can cause players to act in bad ways towards their teammates or the enemy team, also known as "toxic behavior". Games usually offer players tools (such as reporting and blocking) to fight back and deal with toxic behavior in the immediate situation. This study focused on these tools designed to combat toxicity and conducted a survey for different competitive games players to figure out the tools’ perceived effectiveness in the players’ eyes. The collected data suggests that the tools are seen as an effective line of defense, but are far from perfect as they can be misused or the punishments are easily bypassed.en
dc.format.extent92
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.othertoxic behavior
dc.subject.othercompetitive multiplayer game
dc.subject.otherreporting tools
dc.titleReport please! : a survey on players' perceptions towards the tools for fighting toxic behavior in competitive online multiplayer video games
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201808293951
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysorangaistukset
dc.subject.ysoverkkopelit
dc.subject.ysopeliala
dc.subject.ysoverkkoyhteisöt
dc.subject.ysodigitaaliset pelit
dc.subject.ysopelikulttuuri
dc.subject.ysoverkkojuttelu
dc.subject.ysotietokonepelit
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysoverkkoympäristö
dc.subject.ysopelitutkimus
dc.subject.ysonettikiusaaminen
dc.subject.ysopelisuunnittelu
dc.subject.ysopunishments
dc.subject.ysoonline games
dc.subject.ysogame sector
dc.subject.ysoonline communities
dc.subject.ysodigital games
dc.subject.ysogame culture
dc.subject.ysoonline chatting
dc.subject.ysocomputer games
dc.subject.ysogames
dc.subject.ysonetwork environment
dc.subject.ysogame research
dc.subject.ysocyberbullying
dc.subject.ysogame design
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record