dc.contributor.advisor | Nieminen, Paavo | |
dc.contributor.advisor | Lakanen, Antti-Jussi | |
dc.contributor.author | Pohjanen, Antti | |
dc.date.accessioned | 2018-08-29T06:37:13Z | |
dc.date.available | 2018-08-29T06:37:13Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/59353 | |
dc.description.abstract | Kilpailullisten nettimoninpelien nopeatempoinen ympäristö saattaa aiheuttaa pelaajissa huonoa käytöstä joko omaa tai vastustajan joukkuetta kohtaan. Tätä niin sanottua "myrkyllistä käytöstä" vastaan on kehitetty pelien sisäisiä työkaluja, joita pelaajat voivat tarvittaessa käyttää. Tämän kyselytutkimuksen tarkoituksena oli selvittää pelaajien mielipiteitä yleisimpiä huonoa käytöstä vastaan suunniteltuja työkaluja sekä niiden kautta määrättyjä rangaistuksia kohtaan. Tulosten mukaan työkalut ja rangaistukset nähdään hyödyllisinä, mutta myös puutteellisina, sillä työkaluja voidaan käyttää väärin ja rangaistuksia kiertää helposti. | fi |
dc.description.abstract | The fast paced and highly competitive online video game environment can cause players to act in bad ways towards their teammates or the enemy team, also known as "toxic
behavior". Games usually offer players tools (such as reporting and blocking) to fight back and deal with toxic behavior in the immediate situation. This study focused on these tools
designed to combat toxicity and conducted a survey for different competitive games players to figure out the tools’ perceived effectiveness in the players’ eyes. The collected data suggests that the tools are seen as an effective line of defense, but are far from perfect as they can be misused or the punishments are easily bypassed. | en |
dc.format.extent | 92 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | |
dc.subject.other | toxic behavior | |
dc.subject.other | competitive multiplayer game | |
dc.subject.other | reporting tools | |
dc.title | Report please! : a survey on players' perceptions towards the tools for fighting toxic behavior in competitive online multiplayer video games | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201808293951 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | rangaistukset | |
dc.subject.yso | verkkopelit | |
dc.subject.yso | peliala | |
dc.subject.yso | verkkoyhteisöt | |
dc.subject.yso | digitaaliset pelit | |
dc.subject.yso | pelikulttuuri | |
dc.subject.yso | verkkojuttelu | |
dc.subject.yso | tietokonepelit | |
dc.subject.yso | pelit | |
dc.subject.yso | verkkoympäristö | |
dc.subject.yso | pelitutkimus | |
dc.subject.yso | nettikiusaaminen | |
dc.subject.yso | pelisuunnittelu | |
dc.subject.yso | punishments | |
dc.subject.yso | online games | |
dc.subject.yso | game sector | |
dc.subject.yso | online communities | |
dc.subject.yso | digital games | |
dc.subject.yso | game culture | |
dc.subject.yso | online chatting | |
dc.subject.yso | computer games | |
dc.subject.yso | games | |
dc.subject.yso | network environment | |
dc.subject.yso | game research | |
dc.subject.yso | cyberbullying | |
dc.subject.yso | game design | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |