Elektronisen urheilun suosion kasvu
Authors
Date
2018Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Elektroninen urheilu on kasvanut suosituksi viihdemuodoksi erityisesti nuorten miesten keskuudessa. Ammattilaispelaajia seuraa yhä enemmän katsojia sekä turnauksissa että niiden ulkopuolella, ja suuret rahamäärät takaavat monille pelaajille hyvän elannon. Tässä tutkielmassa tarkastellaan elektronisen urheilun suosion nykytilaa sekä sitä miten siihen ollaan päädytty. Lisäksi tarkastellaan elektronisen urheilun tulevaisuudennäkymiä ja tekijöitä, jotka voivat olla haittaamassa elektronisen urheilun suosion kasvua.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5333]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Elektronisen urheilun ekosysteemi
Karnasaari, Elmeri (2020)Tämän tutkielman aiheena on elektronisen urheilun tai e-urheilun ekosysteemi. Elektroninen urheilu on ilmiönä melko tuore, vaikka sen juuret johtavatkin vuosikymmenien päähän. E-urheilun suosio ja yhteiskunnallinen asema ... -
"Mammat menee kahville, me koneelle" : kilpapelaaminen poikien elämässä
Siutila, Miia; Joelsson, Tapani; Karhulahti, Veli-Matti (Nuorisotutkimusseura, 2022)Tämä artikkeli käsittelee e-urheilua osana aktiivisesti pelaavien turkulaisten poikien elämää. Laadullisen haastatteluaineiston (N=14) kautta artikkeli avaa nuorten näkemyksiä e-urheilun asemasta sekä henkilökohtaisena ... -
Urheilun digitalisaatio : E-urheilun yllättävä voittokulku
Mangeloja, Esa (Suomen urheiluhistoriallinen seura, 2020) -
Vuorovaikutus e-urheilujoukkueissa
Leppä, Perttu; Salomaa, Hermanni (2022)Tämän opinnäytteen tarkoituksena oli perehtyä siihen, millaista vuorovaikutusta eurheilujoukkueissa esiintyy ja miten vuorovaikutus vaikuttaa e-urheilujoukkueen toimintaan. Tutkimusaineisto kerättiin syksyllä 2021 ... -
Elektronisen urheilun seuraaminen, motiivit ja joukkueeseen samaistuminen
Pyöriä, Markus (2020)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten kuluttajien motiivit vaikuttavat heidän elektronisen urheilun seuraamiseensa sekä joukkueeseen samaistumiseen. Tutkimus pohjautui tietoon siitä, että kuluttajan urheilun ...