dc.contributor.author | Lehtomaa, Sabrina | |
dc.date.accessioned | 2018-07-09T07:37:57Z | |
dc.date.available | 2018-07-09T07:37:57Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Lehtomaa, S. (2018). Enkku ulos luokkahuoneista – toiminnallisia ratkaisuja kielenopetukseen koko koululle. <em>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</em>, 9 (4). Retrieved from <a href="https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-kesakuu-2018/enkku-ulos-luokkahuoneista-toiminnallisia-ratkaisuja-kielenopetukseen-koko-koululle">https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-kesakuu-2018/enkku-ulos-luokkahuoneista-toiminnallisia-ratkaisuja-kielenopetukseen-koko-koululle</a> | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58867 | |
dc.description.abstract | Jyväskylän yliopiston Kielikampus toteutti kuluvan lukuvuoden 2017–2018
aikana opettajien täydennyskoulutuksen nimeltä VarKi eli Varhaista
kielenoppimista kaikkialla. Tavoitteena oli löytää uusia keinoja kieliohjelman
varhentamiseksi Suomessa. Teorialähtöisten kontaktiviikonloppujen lisäksi
koulutukseen kuului kieliprojektin toteuttaminen koulussa tai päiväkodissa.
Tässä artikkelissa kerron omasta kieliprojektistani, jonka toteutin alakoulun
esikoululaisten, 1.–6.-luokkalaisten ja koulun henkilökunnan kanssa.
Projektissani englantia vietiin toiminnallisin keinoin englannin luokasta ympäri
koulua ja sitä myös maisteltiin innokkaasti. Lisäksi kerron koulutuksessa
suunnitellusta oppimispelistä. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto | |
dc.relation.ispartofseries | Kieli, koulutus ja yhteiskunta | |
dc.relation.uri | https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-kesakuu-2018/enkku-ulos-luokkahuoneista-toiminnallisia-ratkaisuja-kielenopetukseen-koko-koululle | |
dc.rights | CC BY 4.0 | |
dc.subject.other | varhainen kielen oppiminen | fi |
dc.subject.other | erityisryhmien oppiminen | fi |
dc.title | Enkku ulos luokkahuoneista : toiminnallisia ratkaisuja kielenopetukseen koko koululle | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201807093489 | |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 1799-0181 | |
dc.relation.numberinseries | 4 | |
dc.relation.volume | 9 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kieliverkosto ja kirjoittaja, 2018 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | |
dc.subject.yso | kielen oppiminen | fi |
dc.subject.yso | toiminnallisuus | fi |
dc.subject.yso | draamamenetelmät | fi |
dc.subject.yso | erityisryhmät | fi |
dc.subject.yso | oppiminen | fi |
dc.format.content | fulltext | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |