dc.contributor.advisor | Mönkölä, Sanna | |
dc.contributor.author | Tamminen, Aleksi | |
dc.date.accessioned | 2018-06-06T12:32:14Z | |
dc.date.available | 2018-06-06T12:32:14Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58408 | |
dc.description.abstract | Vaikka reaaliaikaiset strategiapelit ovat olleet olemassa jo pitkän ajan ei niiden tekoälyssä ole saavutettu tilaa mihin voisimme olla kunnolla tyytyväisiä. Tämän kanditutkielman tavoitteena on tutkia, miten voitaisiin luoda hyvä tekoäly reaaliaikaisiin strategiapeleihin ja kuinka tekoäly mahdollisesti paranee tulevaisuudessa. Kanditutkielman muotona on kirjallisuuskatsaus.
Tässä tutkielmassa käymme läpi RTS-pelien tekoälyn osa-alueita ja ongelmia, jotka liittyvät näihin osa-alueisiin. Lopuksi käymme läpi koneoppimistekniikoilla suoritettuja tutkimuksia, joita voitaisiin mahdollisesti käyttää parantamaan RTS-pelien tekoälyä tulevaisuudessa. | fi |
dc.description.abstract | Even though real-time strategy games have been around for a long time we still have not achieved a state where we can be content. The goal of this bachelors thesis is to research how to create a good AI to real-time strategy games and how the AI will improve in the future. Form of the bachelors thesis is a literacy review. In this study we will go through some of the parts of RTS-game AI and problems that are included in these parts. In the end we will go through machine learning studies that could possibly be used to improve RTS-game AI in the future. | en |
dc.format.extent | 21 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | reaaliaikainen strategiapeli | |
dc.title | Hyvä tekoäly reaaliaikaisissa strategiapeleissä | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201806063068 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | tekoäly | |
dc.subject.yso | tietokonepelit | |