dc.contributor.advisor | Juutinen, Sanna | |
dc.contributor.author | Häyrinen, Antti | |
dc.date.accessioned | 2018-06-01T06:45:30Z | |
dc.date.available | 2018-06-01T06:45:30Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58261 | |
dc.description.abstract | Pelien käyttö opetuksessa on jossain määrin kiistanalaista. Tässä tutkielmassa
selvitetään mitä pelioppimisella tarkoitetaan, millaisia mahdollisia haittoja
ja hyötyjä siihen liittyy ja mitä asiasta kertoo uusin tutkimustieto. Tutkielmassa
selviää, että pelejä voi käyttää oppimisen tehostamisessa monilla tavoilla. Parhaassa
tapauksessa pelioppimisessa oppimisessa tulee satunnaisoppimista: oppija
pelaa peliä hauskuuden takia ja oppii ikään kuin vahingossa. Erityisen suuri positiivinen
vaikutus peleillä näyttää olevan oppijan oppimismotivaatioon, mutta oppimistehokkuuden
osalta tilanne ei ole niin selvä - lisätutkimusta aiheen tiimoilta
tarvitaan. | fi |
dc.description.abstract | Digital Game-Based Learning is a somewhat controversial subject. This
thesis explains what does game-based learning mean, what kind of advantages and
disadvantages it has and what does the latest research tell us about it. We find out
that games can you used to enhance learning experience in many ways. In best case
scenario digital game-based learning can feel like incidental learning: the learner
plays the game because it’s fun while "accidentally"also learning more about the
subject. Games seem to have a particularly big impact on learner’s learning motivation,
but their impact on studying efficacy is a bit more unclear - additional research
is needed on this subject. | en |
dc.format.extent | 16 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | pelioppiminen | |
dc.subject.other | satunnaisoppiminen | |
dc.title | Digitaaliset pelit lasten ja nuorten oppimisen apuvälineenä | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201806012965 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | pelitutkimus | |
dc.subject.yso | tietokonepelit | |
dc.subject.yso | pelillistäminen | |
dc.subject.yso | pelaaminen | |