Show simple item record

dc.contributor.advisorJuutinen, Sanna
dc.contributor.authorHäyrinen, Antti
dc.date.accessioned2018-06-01T06:45:30Z
dc.date.available2018-06-01T06:45:30Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58261
dc.description.abstractPelien käyttö opetuksessa on jossain määrin kiistanalaista. Tässä tutkielmassa selvitetään mitä pelioppimisella tarkoitetaan, millaisia mahdollisia haittoja ja hyötyjä siihen liittyy ja mitä asiasta kertoo uusin tutkimustieto. Tutkielmassa selviää, että pelejä voi käyttää oppimisen tehostamisessa monilla tavoilla. Parhaassa tapauksessa pelioppimisessa oppimisessa tulee satunnaisoppimista: oppija pelaa peliä hauskuuden takia ja oppii ikään kuin vahingossa. Erityisen suuri positiivinen vaikutus peleillä näyttää olevan oppijan oppimismotivaatioon, mutta oppimistehokkuuden osalta tilanne ei ole niin selvä - lisätutkimusta aiheen tiimoilta tarvitaan.fi
dc.description.abstractDigital Game-Based Learning is a somewhat controversial subject. This thesis explains what does game-based learning mean, what kind of advantages and disadvantages it has and what does the latest research tell us about it. We find out that games can you used to enhance learning experience in many ways. In best case scenario digital game-based learning can feel like incidental learning: the learner plays the game because it’s fun while "accidentally"also learning more about the subject. Games seem to have a particularly big impact on learner’s learning motivation, but their impact on studying efficacy is a bit more unclear - additional research is needed on this subject.en
dc.format.extent16
dc.language.isofi
dc.subject.otherpelioppiminen
dc.subject.othersatunnaisoppiminen
dc.titleDigitaaliset pelit lasten ja nuorten oppimisen apuvälineenä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201806012965
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysopelitutkimus
dc.subject.ysotietokonepelit
dc.subject.ysopelillistäminen
dc.subject.ysopelaaminen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record