Teaching English through visual arts to 9th graders in Finnish comprehensive school: a material package
Authors
Date
2018Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Opetushallitus julkaisi vuonna 2014 uudet perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet (OPS), jotka otettiin asteittain käyttöön vuonna 2016. Uudessa OPS:issa kannustetaan muun muassa laaja-alaiseen osaamiseen, oppiaineiden välisten rajojen rikkomiseen sekä monipuolisiin opetusmetodeihin, mikä tarjoaa paljon mielenkiintoisia mahdollisuuksia kieltenopettamiseen. Tässä materiaalipaketissa englantia opetetaan yhdessä kuvaamataiteen kanssa muun muassa yhteisopettajuuden keinoin.
Työ koostuu teoriaosasta, jossa käydään läpi uuden OPS:in keskeisin sisältö tavoitteineen ja sitä tukevat opetusmenetelmät, sekä oppimateriaalista, joka koostuu seitsemästä työn teoriaosan mukaisesta tehtäväkokonaisuudesta.
Teoriapohjaksi valikoituivat Content and language integrated learning, toiminnallisuus (learning by doing), tehtäväpohjainen kielenoppiminen ja -opetus (task-based language learning and teaching) sekä yhteisopettajuus (co-teaching), jotka sopivat erittäin hyvin yhteen OPS:in käsitykseen oppijasta aktiivisena toimijana rakentamassa tietoa vuorovaikutuksessa muiden kanssa.
Uusi OPS velvoittaa vähintään yhteen monialaiseen oppimiskokonaisuuteen lukuvuodessa ja tämä materiaalipaketti on tarkoitettu muokattavaksi inspiraation sytyttäjäksi opettajille, jotka näitä kokonaisuuksia suunnittelevat. Tehtäväkokonaisuuksissa on hyödynnetty kaikkia laaja-alaisia kompetensseja sekä mahdollisimman monipuolisia menetelmiä niin englannin kuin kuvataiteenkin osalta. Kaikki tehtävät sisältävät runsaasti keskustelua.
...
Keywords
EFL teaching content and language integrated learning learning by doing task-based language learning and teaching co-teaching multidisciplinarity visual arts kielet opetus vieraskielisyys oppiminen vieraskielinen opetus oppimateriaali kielen oppiminen kieltenopettajat oppimaan oppiminen oppimisprosessi languages teaching and instruction foreign language learning study material language learning language teachers learning to learn learning process
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29556]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
The intriguing human being : a cooperative CLIL material package for teaching human anatomy and senses through English in elementary school
Ainikkamäki, Eeva-Maija (2013)Koulutusjärjestelmät ovat kautta aikojen pyrkineet vastaamaan tarpeisiin, joita sen hetkinen maailma on sille luonut. Nykyaikana globalisaatio ja kansainvälistyminen ovat tuoneet omat haasteensa koulutusjärjestelmille. ... -
Teaching English through Arts in upper secondary school : a photographic teaching material package
Hämäläinen, Ville (2017)Lukion opetussuunnitelma uudistui vuonna 2015. Uudistuneessa OPS:ssa kannustetaan oppiainerajat ylittävään laaja-alaiseen oppimiseen. Tämä tarjoaa uusia ja mielenkiintoisia lähestymistapoja kielenopettamiseen lukiossa. ... -
The purple soulstone : material package for teaching English to eighth graders through gamification, augmented reality and interactive storytelling
Pajakko, Anton (2023)Pelillistämisestä on tullut koko ajan suositumpaa, eikä sen suosio näytä olevan laskussa. Nykyään sitä käytetään niin työelämässä kuin opettamisessakin. Kapp (2012) määrittelee pelillistämisen seuraavasti: peli elementtien ... -
Blending English and Environmental studies : a material package for integrating English and Environmental studies
Blomquist, Sofia (2021)Tämän pro gradu -tutkielman tuloksena syntynyt materiaalipaketti on suunniteltu vastaamaan perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden (POPS2014) tavoitteita koskien ympäristöopin ja englannin kielen oppiaineita vuosiluokilla ... -
Teachers' beliefs about learning and language as reflected in their views of teaching materials for Content and Language Integrated Learning (CLIL)
Bovellan, Eveliina (University of Jyväskylä, 2014)