dc.contributor.author | Tolvanen, Nina | |
dc.date.accessioned | 2018-05-29T09:22:43Z | |
dc.date.available | 2018-05-29T09:22:43Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58210 | |
dc.description.abstract | Opetushallitus julkaisi vuonna 2014 uudet perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet (OPS), jotka otettiin asteittain käyttöön vuonna 2016. Uudessa OPS:issa kannustetaan muun muassa laaja-alaiseen osaamiseen, oppiaineiden välisten rajojen rikkomiseen sekä monipuolisiin opetusmetodeihin, mikä tarjoaa paljon mielenkiintoisia mahdollisuuksia kieltenopettamiseen. Tässä materiaalipaketissa englantia opetetaan yhdessä kuvaamataiteen kanssa muun muassa yhteisopettajuuden keinoin.
Työ koostuu teoriaosasta, jossa käydään läpi uuden OPS:in keskeisin sisältö tavoitteineen ja sitä tukevat opetusmenetelmät, sekä oppimateriaalista, joka koostuu seitsemästä työn teoriaosan mukaisesta tehtäväkokonaisuudesta.
Teoriapohjaksi valikoituivat Content and language integrated learning, toiminnallisuus (learning by doing), tehtäväpohjainen kielenoppiminen ja -opetus (task-based language learning and teaching) sekä yhteisopettajuus (co-teaching), jotka sopivat erittäin hyvin yhteen OPS:in käsitykseen oppijasta aktiivisena toimijana rakentamassa tietoa vuorovaikutuksessa muiden kanssa.
Uusi OPS velvoittaa vähintään yhteen monialaiseen oppimiskokonaisuuteen lukuvuodessa ja tämä materiaalipaketti on tarkoitettu muokattavaksi inspiraation sytyttäjäksi opettajille, jotka näitä kokonaisuuksia suunnittelevat. Tehtäväkokonaisuuksissa on hyödynnetty kaikkia laaja-alaisia kompetensseja sekä mahdollisimman monipuolisia menetelmiä niin englannin kuin kuvataiteenkin osalta. Kaikki tehtävät sisältävät runsaasti keskustelua. | fi |
dc.format.extent | 51 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | |
dc.subject.other | EFL teaching | |
dc.subject.other | content and language integrated learning | |
dc.subject.other | learning by doing | |
dc.subject.other | task-based language learning and teaching | |
dc.subject.other | co-teaching | |
dc.subject.other | multidisciplinarity | |
dc.subject.other | visual arts | |
dc.title | Teaching English through visual arts to 9th graders in Finnish comprehensive school: a material package | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201805292885 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 301 | |
dc.subject.yso | kielet | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | vieraskielisyys | |
dc.subject.yso | oppiminen | |
dc.subject.yso | vieraskielinen opetus | |
dc.subject.yso | oppimateriaali | |
dc.subject.yso | kielen oppiminen | |
dc.subject.yso | kieltenopettajat | |
dc.subject.yso | oppimaan oppiminen | |
dc.subject.yso | oppimisprosessi | |
dc.subject.yso | languages | |
dc.subject.yso | teaching and instruction | |
dc.subject.yso | foreign language | |
dc.subject.yso | learning | |
dc.subject.yso | content and language integrated learning | |
dc.subject.yso | study material | |
dc.subject.yso | language learning | |
dc.subject.yso | language teachers | |
dc.subject.yso | learning to learn | |
dc.subject.yso | learning process | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |