Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorJuutinen, Sanna
dc.contributor.authorLauri, Tiina
dc.date.accessioned2018-05-25T10:44:31Z
dc.date.available2018-05-25T10:44:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58118
dc.description.abstractTässä tutkimuksessa käsitellään erilaisia pelimekaniikkoja kirjallisuuskatsauksen muodossa. Tarkoituksena on selvittää miten ja miksi videopelimekaniikat ovat kehittyneet vuosien varrella yksinkertaisista toiminnoista monitasoisiin interaktioihin pelaajan, pelihahmon ja pelin eri elementtien välillä. Konkreettisena esimerkkinä tutkimuksessa toimii pääasiassa kaksi Nintendon julkaisemaa Super Mario-pelisarjaan kuuluvaa peliä, joista ensimmäinen on vuoden 1985 Super Mario Bros, ja toinen vuoden 2017 Super Mario Odyssey. Johtopäätöksinä todetaan mekaniikkojen määrän lisääntyneen ja taustalla piileviin syihin kuuluvat teknologian kehittyminen, kulttuuri ja markkinointi.fi
dc.description.abstractThis study covers various game mechanics in the form of a literature review. The purpose is to find out how and why video game mechanics have evolved over the years from simple actions to multi-level interactions between the player, the game character and the different game elements. As a concrete example, the study mainly focuses on two games belonging to Nintendo’s Super Mario series, the first being Super Mario Bros from 1985, and the second being Super Mario Odyssey from 2017. Conclusions show that the number of mechanics have increased and the underlying causes include technological development, culture and marketing.en
dc.format.extent20
dc.language.isofi
dc.subject.otherpelikehitys
dc.subject.othermekaniikat
dc.subject.otherSuper Mario
dc.titlePelimekaniikkojen kehitys Super Mario-pelien välillä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201805252786
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysopelisuunnittelu
dc.subject.ysopelitutkimus
dc.subject.ysopeliala
dc.subject.ysopeliteollisuus
dc.subject.ysopelikonsolit
dc.subject.ysotietokonepelit


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot