Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLakanen, Antti-Jussi
dc.contributor.authorKumpulainen, Vesa
dc.date.accessioned2018-05-25T08:20:00Z
dc.date.available2018-05-25T08:20:00Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58094
dc.description.abstractKuluttajille suunnatut virtuaalitodellisuuslaitteet ovat tulleet markkinoille ja sen myötä virtuaalitodellisuussovellusten käytettävyys on hyvin ajankohtainen asia. Yksi tärkeä niiden käytettävyyden tekijä on liikkuminen, joka voi aiheuttaa käyttäjille esimerkiksi pahoinvointia ja joka vaikuttaa käyttäjien kokemuksiin myös muilla tavoin. Tämä tutkielma tarkastelee eri liikkumistapoja ja niiden vaikutuksia käyttäjien kokemuksiin. Tutkielmassa tarkastellaan myös joitakin tapoja, joilla liikkumistapoja voidaan muokata pahoinvoinnin vähentämiseksi.fi
dc.description.abstractConsumer grade virtual reality devices have entered the market and with that the usability of virtual reality software is a very current topic. One important factor in their usability is locomotion which can cause users to experience nausea and affects the user experience in other ways. This study examines different locomotion techniques and their effects on user experience. This study also examines some ways to alter the locomotion techniques to reduce nausea.en
dc.format.extent24
dc.language.isofi
dc.subject.otherVR
dc.subject.otherliikkumistavat
dc.titleLiikkuminen virtuaalitodellisuudessa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201805252767
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysovirtuaalitodellisuus


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot