Virtuaalitodellisuuden vaatiman tilan pienentäminen
Virtuaalitodellisuuslasien ja -laitteiden hinta on laskenut viime vuosina, eikä
näin ollen hinta ole enää suurin ongelma niiden yleistymisessä. On kuitenkin havaittu, että
yksi suurimmista haasteista VR-laitteiden yleistymisessä ovat niiden tilavaatimukset varsinkin jos virtuaalimaailmassa halutaan liikkua luontevasti kävelemällä. VR:n tilavaatimuksia
voidaan pienentää vähentämällä fyysisen tilan tarvetta tai erilaisilla virtuaalimaailmassa tapahtuvilla keinoilla, kuten uudelleenohjausmenetelmillä. Virtual reality head mounted displays (HMD) and other VR-devices are becoming
more and more accessible to everyone and cost is no longer the biggest limiting factor for
them becoming more common. It’s been discovered that one of the biggest challenges in VR
becoming more common are the space requirements, especially if free walking in the virtual
reality world is desired. VR space requirements can be reduced by reducing the required
physical space or by using virtual methods such as reorientation methods.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5358]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Virtuaalitodellisuuden keinot luoda ja vangita arvoa
Mustonen, Teemu (2019)Virtuaalitodellisuus on luonut uuden markkinan kuluttajasektorilla, ja virtuaalitodellisuuspelejä, -sovelluksia sekä -laitteita ostetaan enemmän kuin koskaan. Uusi teknologia ja virtuaalimaailmat kiehtovat kuluttajia, jotka ... -
Virtuaalitodellisuuden hyödyntäminen markkinoinnissa
Haapalainen, Olli (2020)Virtuaalitodellisuus (Virtual Reality, VR) on teknologia, jonka avulla käyttäjä voi vierailla vuorovaikutteisessa ja reaaliaikaisessa virtuaaliympäristössä. Virtuaalitodellisuuden yleisimpiä laitteita ovat VR-lasit, jotka ... -
Virtuaalitodellisuuden hyödyntäminen rakennusteollisuudessa
Mainio, Vilma (2020)Virtuaalitodellisuus (Virtual Reality, VR) on tietokoneella luotu digitaalinen ympäristö, joka on samaan aikaan vuorovaikutteinen ja reaaliaikainen. Virtuaalitodellisuutta tarkastellaan usein virtuaalitodellisuuslasien ... -
Technostress in Work-Related Use of Social Virtual Reality
Khan, Bakhtawar Aurangzeb; Pirkkalainen, Henri; Salo, Markus (Association for Information Systems, 2024)he global virtual reality market is undergoing substantial growth, and within this landscape, social virtual reality has emerged as a key communication platform by offering features like shared spaces, avatar-based ... -
VR-pahoinvoinnin syyt ja pahoinvoinnin välttäminen
Mäntylä, Mikko (2021)Virtuaalitodellisuus aiheuttaa monille pahoinvointia erilaisissa tilanteissa. Tämä pahoinvointi johtuu nykyään yhä useammin sovelluksen suunnittelullisista (esimerkiksi liikkumiskeinot virtuaalitodellisuusympäristössä) ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.