Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorTakala, Tuomo
dc.contributor.authorSalmi, Pietari
dc.date.accessioned2018-05-21T05:53:11Z
dc.date.available2018-05-21T05:53:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58027
dc.description.abstractNykyajan muuttuvassa toimintaympäristössä on tärkeää ymmärtää, mikä saa meidät tekemään asioita ja toimimaan kuten toimimme. Motivaatio ohjaa tekemistämme sekä määrittää toimintamme suunnan. Työmotivaatiosta puhuttaessa tullaan helposti johtopäätökseen, että teemme työtä ja siitä saatava korvaus saa meidät jatkamaan työntekoa. Käytännössä tämä yhtälö on monimutkaisempi. Motivaatiomme lähteet ovat moninaiset ja ne jopa muuttuvat ajan kuluessa. Nykyisessä digitaalisen vallankumouksen ajassa meitä motivoi erilaiset asiat kuin aikaisempina vuosikymmeninä. Tällä tutkimuksella pyritään keräämään lisää tietoa digitalisaation ajan sukupolvien motivaatiosta ja siihen vaikuttavista tekijöistä. Tutkimuksessa on tarkasteltu Fiber Highway Finland Oy:n työntekijöiden työmotivaation lähteitä. Henkilöstön haastatteluilla on pyritty saamaan syvällisempää tietoa heitä motivoivista tekijöistä sekä muista työmotivaatioon vaikuttavista muuttujista. Tässä digitalisoituvassa ajassa työelämänsä aloittanut ja juuri työelämäänsä aloittava sukupolvi ovat huomion keskipisteenä. He tulevat tulevaisuudessa edustamaan enenevässä määrin työikäistä väestöämme ja suurinta osaa yritysten henkilöstöistä. Tästä syystä on erityisen tärkeää kerätä lisää tietoa siitä, millä näiden sukupolvien edustajia voidaan kannustaa ja motivoida heidän omassa työssään. Aikaisemmissa tutkimuksissa on pyritty kuvailemaan milleniaaleja sekä X-sukupolven edustajia. Tämän tutkimuksen tuloksia peilataan näiden aikaisempien tutkimusten luonnehdintoihin kyseisistä sukupolvista. Digitalisaation ajan sukupolvien työmotivaatioon vaikuttaa monet erilaiset tekijät, jotka osaltaan eroavat aikaisemmista sukupolvista. Tämän tutkimuksen tulokset myös vahvistavat aikaisempien tutkimusten tuloksia ja kuvauksia kyseisistä sukupolvista.fi
dc.format.extent86
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.othermilleniaalit
dc.titleTyömotivaation lähteet digitalisaation ajan sukupolvien näkökulmasta
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201805212687
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineJohtaminenfi
dc.contributor.oppiaineManagement and Leadershipen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20424
dc.subject.ysox-sukupolvi
dc.subject.ysoy-sukupolvi
dc.subject.ysotyömotivaatio
dc.subject.ysodigitalisaatio
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot