Identity formation of the modern lifestyle entrepreneur
Purpose- The purpose of this thesis is to explore the identity of lifestyle entrepreneurs in the Millennial demographic. Prior research is extensive on the construction of identity as well as lifestyle entrepreneurship as a discipline. However, there are gaps in research for the latest generation of entrepreneurs. Their approach to business, lifestyle, and work-life balance differs greatly from their predecessors.
Aim- This thesis aims to capture the unique essence and identifying factors of lifestyle entrepreneurs who are in their mid-twenties to mid-thirties. The goal of the researcher is to contribute to the understanding and acceptance of the new age of business owners through accounts in their own words.
Approach- The study is comprised of semi-structured interviews with 12 lifestyle entrepreneurs in the Millennial age range. The researcher conducted Interpretative Phenomenological Analysis to interpret the informant ́s understanding of meaning and impact of their work.
Research Question- The focal research question is: What composes the identity of a lifestyle entrepreneur?
Findings- The researcher concluded that in the modern business climate the two main factors are 1) Identity is more strongly formed in the space of what the entrepreneur does not want to do or become, rather than in dreams of what they want. 2) Modern lifestyle entrepreneurs are integrating technology into their identity. The level of technology usage of the informant offers insight into how they identify as an entrepreneur.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29556]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Y-sukupolven ikäisten motivaatiotekijät ryhtyä yrittäjäksi
Lehtinen, Tero (2016)Tässä tutkielmassa selvitetään mitkä ovat Y-sukupolven ikäisten motivaatiotekijät ryh- tyä yrittäjiksi ja mitkä näistä motivaatiotekijöistä ovat kaikista tärkeimpiä yrittäjäksi ryh- tymisen kannalta. Tutkimuksen aihe ... -
Käsityksiä terveysviestinnän luotettavuudesta ja ristiriitaisuudesta internetissä
Nykänen, Anniina (2016)Tässä pro gradu -tutkielmassa tutkittiin X- ja Y-mediasukupolvien käsityksiä terveysviestinnän luotettavuudesta ja ristiriitaisuudesta internetissä. Tutkimuksen tutkimuskysymykset olivat: 1. Mistä asioista kokemus ... -
Trust but verify? : Examining the role of trust in institutions in the spread of unverified information on social media
van Zoonen, Ward; Luoma-aho, Vilma; Lievonen, Matias (Elsevier, 2024)This study aims to investigate the association between trust in institutions and the reasons for sharing unverified information on social media. Specifically, this study explores the role of perceived self-efficacy in ... -
Työmotivaation lähteet digitalisaation ajan sukupolvien näkökulmasta
Salmi, Pietari (2018)Nykyajan muuttuvassa toimintaympäristössä on tärkeää ymmärtää, mikä saa meidät tekemään asioita ja toimimaan kuten toimimme. Motivaatio ohjaa tekemistämme sekä määrittää toimintamme suunnan. Työmotivaatiosta puhuttaessa tullaan ... -
Identity gap formation : an exploration of participant experiences in a virtual exchange program
Shirdel, Mahnaz; Háhn, Judit (Digital Culture & Education, 2024)Virtual exchange, as a tool for fostering intercultural understanding, allows participants to engage in online collaboration with international partners (O’Dowd, 2018). It offers significant benefits, such as the enhancement ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.