Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMerikoski, Juha
dc.contributor.advisorSaren, Jan
dc.contributor.authorKostian, Jenna
dc.date.accessioned2018-05-14T16:19:01Z
dc.date.available2018-05-14T16:19:01Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57965
dc.description.abstractTutkin tässä pro gradu -tutkielmassani kahden eri kustantajan fysiikan oppikirjaa, jotka on suunnattu peruskoululaisille. Tutkin oppikirjoja aiheiden työ, teho ja paine kautta ja vertaan oppikirjojen sisältöä toisiinsa ja opetussuunnitelmanperusteisiin pedagogisen tutkimustiedon pohjalta. Tutkimani oppikirjat vastaavat varsin hyvin opetussuunnitelmanperusteiden sisältöä ja vaatimuksia ja ovat siten täysin käyttökelpoisia opettajan työvälineitä. Tutkimani oppikirjat ovat hyvin samankaltaisia, vaikka niistä joitakin eroja löytyy. Ne korostavat matemaattisia kaavoja enemmän kuin mihin opetussuunnitelmanperusteet ohjaavat ja niissä yksinkertaistetaan teorioita jopa liiaksi. Tutkimani oppikirjat eivät ohjaa hakemaan tietoa oppikirjan ulkopuolelta, mihin opetussuunnitelmanperusteet kuitenkin ohjaavat.fi
dc.description.abstractAt this Master's thesis I study two different physics books for the junior high school, with have two different publishers. I study those books through the national curriculum and pedagogical research on the content of textbooks about the topics of work, power and pressure. The textbooks I have studied are very much in line with the content and requirements of the national curriculum criteria and are therefore fully usable as the teacher's tools. The textbooks I have studied are very similar, although some differences can be found. They highlight mathematical formulas more than what the curriculum basics guide and simplify the theories too much. The textbooks I study did not guide to seek information from outside the textbook, however, which curriculum basics are guiding.en
dc.format.extent33
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otheroppikirja
dc.subject.otherperuskoulu
dc.subject.otheropetussuunnitelma
dc.titleMiten hyvin peruskoulun fysiikan oppikirjat vastaavat opetussuunnitelmanperusteita : oppikirja-analyysi aiheista työ, teho ja paine
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201805142585
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaMatemaattis-luonnontieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.laitosFysiikan laitosfi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiainePhysicsen
dc.contributor.oppiaineFysiikkafi
dc.date.updated2018-05-14T16:19:01Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi402
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright