Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKallionpää, Outi
dc.date.accessioned2018-04-19T07:22:58Z
dc.date.available2018-04-19T07:22:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationKallionpää, O. (2018). Quo vadis, kirjoittamisen opetus?. <i>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</i>, <i>9</i>(2). <a href="https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-huhtikuu-2018/quo-vadis-kirjoittamisen-opetus" target="_blank">https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-huhtikuu-2018/quo-vadis-kirjoittamisen-opetus</a>
dc.identifier.otherCONVID_28010159
dc.identifier.otherTUTKAID_77410
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/57687
dc.description.abstractLukeminen ja kirjoittaminen ovat siirtyneet yhä laajemmin uusiin, erilaisiin mediaympäristöihin. Tämä on muuttanut erityisesti kirjoitustaidon käsitettä. Peruskirjoitustaidon lisäksi nykyaikainen kirjoitustaito sisältääkin lukuisia uudenlaisia taitoja, niin kutsuttuja uuden kirjoittamisen taitoja. Näitä ovat muun muassa tekniset taidot, multimodaalisen kirjoittamisen taito, julkisuustaidot, sosiaaliset taidot, luovuustaidot sekä monisuorittamisen ja tietoisen keskittymisen taidot. (Kallionpää 2017.) Sisällön lisäksi taitokäsitteen laajentuminen mullistaa myös kirjoittamisen opetuksen lähtökohtia. ”Mitä kirjoitustaito tarkoittaa 2000-luvulla?” -kysymyksen ohella on tärkeää pohtia myös opetukseen kytkeytyvää arvopohjaa. Miksi siis oikeastaan opetamme kirjoitustaitoa? Entä miksi kirjoitustaitoa arvostetaan yhä niin paljon?fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseriesKieli, koulutus ja yhteiskunta
dc.relation.urihttps://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-huhtikuu-2018/quo-vadis-kirjoittamisen-opetus
dc.subject.otherkirjoittamisen opetus
dc.subject.othermediaympäristöt
dc.subject.othertulevaisuustaidot
dc.titleQuo vadis, kirjoittamisen opetus?
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201804182117
dc.contributor.laitosMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Music, Art and Culture Studiesen
dc.contributor.oppiaineKirjoittaminen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.date.updated2018-04-18T15:15:03Z
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn1799-0181
dc.relation.numberinseries2
dc.relation.volume9
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kieliverkosto ja kirjoittajat
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.subject.ysokirjoittaminen
dc.subject.ysokirjoitustaito
dc.subject.ysomedia
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2512
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p11408
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2445


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot