Omnidirectional Robot Construction at the Math Class
Fenyvesi, K., Vecsei, Á., Lieban, D., Lavicza, Z., Park, H., & Vecsei, G. (2017). Omnidirectional Robot Construction at the Math Class. In D. Swart, C. Séquin, & K. Fenyvesi (Eds.), Bridges Waterloo. Proceedings of Bridges 2017 : Mathematics, Art, Music, Architecture, Education, Culture (pp. 539-546). Tessellations Publishing. Bridges Conference Proceedings. http://archive.bridgesmathart.org/2017/bridges2017-539.pdf
Julkaistu sarjassa
Bridges Conference ProceedingsTekijät
Päivämäärä
2017Oppiaine
Nykykulttuurin tutkimusHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöContemporary CultureSchool of WellbeingTekijänoikeudet
© the Authors, 2017. This is an open access article published by Tessellations Publishing.
The goal for this workshop is to expose participants to an example of the Experience Workshop Math-Art
Movement’s implementation of robot-design and construction in the mathematics classroom. While participants
experiment with solving the problem of how to build an omnidirectional robot—a vehicle capable of driving in any
direction in a 2D plane—several physical phenomena and properties can be discovered through geometrical
measurements and mathematical calculations. After the mechanical problems have been resolved, the participating
students can develop individual character to their robots by improving the aesthetics of their design, while also
considering practical and technological questions. The workshop combines hands-on learning with digital modeling,
an approach based on combining a Hungarian ReBOT Kit with the Korean 4Dframe as well as GeoGebra dynamic
geometry software. The workshop is suitable for students above the age of 12 years. Students work in teams to
develop their collaborative problem solving skills.
...
Julkaisija
Tessellations PublishingEmojulkaisun ISBN
978-1-938664-22-9Konferenssi
Bridges world conferenceKuuluu julkaisuun
Bridges Waterloo. Proceedings of Bridges 2017 : Mathematics, Art, Music, Architecture, Education, CultureISSN Hae Julkaisufoorumista
1099-6702Asiasanat
Alkuperäislähde
http://archive.bridgesmathart.org/2017/bridges2017-539.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27387837
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sosiaaliset robotit oppimisen tukena lapsilla ja aikuisilla
Ahtinen, Aino (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)Tässä artikkelissa pohdin sosiaalisten robottien vahvuuksia ja mahdollisuuksia oppimisen tukena lapsilla ja aikuisilla. Tätä aluetta kutsutaan robottiavusteiseksi oppimiseksi (robot-assisted learning) ja tätä työtä tekeviä ... -
Games for enhancing basic reading and maths skills : A systematic review of educational game design in supporting learning by people with learning disabilities
Lämsä, Joni; Hämäläinen, Raija; Aro, Mikko; Koskimaa, Raine; Äyrämö, Sanna-Mari (Wiley-Blackwell Publishing Ltd., 2018) -
Robotiikka sosiaali- ja terveysalan prosessien tehostajana
Alho, Toni (2020)Tutkielma tarkastelee kirjallisuuskatsauksen muodossa, miten robotiikan ja erityisesti palvelurobotiikan tiedetään vaikuttavan sosiaali- ja terveysalan prosesseihin. Tarkastelun aineistona on käytetty ensisijaisesti ... -
Robotit opetuksessa
Hautala, Rosa-Maria (2021)Tässä tutkielmassa selvitetään kirjallisuuskatsauksen avulla kuinka robotteja voidaan hyödyntää opetuksessa, onko opettaja korvattavissa robotilla ja ovatko robotit opetuskäytössä olleet tehokkaita. Opetuksessa robotteja ... -
Sosiaaliset robotit varhaiskasvatus- ja alakouluikäisten opetuksessa
Korhonen, Maria (2020)Teknologian, kuten tietokoneiden ja tablettien hyödyntäminen on vahvistanut asemansa lasten koulutuksessa, mutta viime vuosina on ehdotettu, että myös sosiaaliset robotit voisivat tarjota lähestymistavan oppimiseen. Tämä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.