Dialogista argumentaatiota matematiikkaan ja fysiikkaan
Nieminen, P., Viiri, J., Hiltunen, J., Lehesvuori, S., Jokiranta, K., & Hähkiöniemi, M. Dialogista argumentaatiota matematiikkaan ja fysiikkaan. Ruusupuiston uutiset, (4). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/4-2017/4
Julkaistu sarjassa
Ruusupuiston uutisetTekijät
Päivämäärä
2017Oppiaine
Koulutuksen tutkimuslaitosMatematiikka ja luonnontieteetFinnish Institute for Educational ResearchMatematiikka ja luonnontieteetTekijänoikeudet
© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2017.
Julkaisija
Jyväskylän yliopisto
Alkuperäislähde
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/4-2017/4Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27261508
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotSamankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Varhaiskasvatuksen opettajien suhde matematiikkaan ja rooliinsa sen opettajana
Paatelainen, Krista (2020)Tässä tutkimuksessa oli tarkoituksena selvittää varhaiskasvatuksen opettajien suhdetta matematiikkaan sekä tekijöitä matematiikkasuhteen taustalla. Lisäksi selvitettiin varhaiskasvatuksen opettajien käsityksiä roolistaan ... -
Ensimmäisen luokan oppilaiden kouluun ja matematiikkaan liittyvien tunteiden sekä varhaisten matemaattisten taitojen väliset yhteydet
Malkki, Heidi (2024)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tutkia ekaluokkalaisten kouluun sekä matematiikkaan liittyviä tunteita sekä näiden tunteiden yhteyttä varhaisiin matemaattisiin taitoihin. Lisäksi tarkasteltiin, löytyykö tuloksista ... -
Three Dimensions of Dialogicity in Dialogic Argumentation
Hähkiöniemi, Markus; Lehesvuori, Sami; Nieminen, Pasi; Hiltunen, Jenna; Jokiranta, Kaisa (Masarykova univerzita, 2019)Three dimensions of dialogicity are emphasised in the literature: dialogic teacher talk, students' dialogic moves and organising for dialogic teaching. In this article, we examine these dimensions and the interplay between ... -
Experimenting with the structured assessment dialogue in physics and mathematics classes
Nieminen, Pasi; Hähkiöniemi, Markus; Bruun, Jesper; Viiri, Jouni (Finnish Mathematics and Science Education Research Association (FMSERA), 2017)This study deals with a formal, pre-planned teacher–student discussion, called structured assessment dialogue (SAD) that assesses students’ inquiry competences by combining formative and summative assessments. Six SAD ... -
Kieli-, kulttuuri- ja katsomustietoisuus koulutuksen ja kasvatuksen kentällä
Alisaari, Jenni; Bergroth, Mari; Kangasvieri, Tea; Moate, Josephine; Viinikainen, Tanja (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.