Mysteerihuoneita ja murhatutkimuksia : historian opetus murroksessa
Veijola, A., Mikkonen, S., & Rautiainen, M. Mysteerihuoneita ja murhatutkimuksia : historian opetus murroksessa. Ruusupuiston uutiset, (3). https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2017/1-mysteerihuoneita-ja-murhatutkimuksia
Published in
Ruusupuiston uutisetDate
2017Copyright
© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2017.
Publisher
Jyväskylän yliopistoKeywords
Original source
https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2017/1-mysteerihuoneita-ja-murhatutkimuksiaPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27001013
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items with similar title or keywords.
-
Historiallisen ajattelun opettaminen alakoulun historian opetuksessa
Laurila, Linda (2023)Tutkimuksessa tutkitaan historiallisen ajattelun opettamista alakoulussa Andersonin ja Kratwohlin taksonomian avulla. Opetussuunnitelman historian oppiaineen tavoitteet pyrkivät historiallisen ajattelun kehittymiseen ... -
Monilukutaidot ja tutkiva ote historian opetuksessa
Veijola, Anna; Rautiainen, Matti; Kupiainen, Sanni; Mikkonen, Simo (2018) -
Kun historian sisältöjen osaaminen ei riitä : alakoulun historian oppikirjasarjat historian osaamisen arvioinnissa
Lyhty, Jarmo (2018)Tässä tutkielmassa tarkasteltiin alakoulun historian opetuksessa käytettävien kolmen oppikirjasarjan arviointiajattelua ja -välineitä. Niistä selvitettiin, antavatko oppikirjasarjat opettajalle välineitä monipuoliseen ja ... -
Mielekkyyttä musiikinhistoriaan : rock-musiikin historiaa toiminnallisesti
Kaikkonen, Anniina (2017)Uudessa opetussuunnitelmassa (POPS 2014) toiminnallisilla työtavoilla – leikillä, taiteella, pelillisyydellä ja kokeellisuudella – on merkittävästi suurempi rooli kuin yhdessäkään aiemmassa opetussuunnitelmassa. Opetusalalla ... -
Kronologisuudesta kohti temaattisuutta : vuoden 1994 lukion historian opetussuunnitelman perusteiden laadinta
Hiekkanen, Tomi (2014)Tutkielma käsittelee vuonna 1994 lukion historian opetussuunnitelmassa tapahtunutta muutosta, jonka seurauksena historian opetuksessa siirryttiin kronologiaan perustuvasta opetuksen jäsen-tämistavasta teemapohjaiseen. ...