Miksi pelien virtuaalihyödykkeitä ostetaan?
Virtuaalihyödykkeiden myynnistä on tullut yksi suosituimmista pelien käyttämistä ansaintamalleista. Virtuaalihyödykkeitä myydään erityisesti ilmaispeleissä ja virtuaalimaailmoissa. Perinteisempiä ansaintamalleja käyttävät pelit ovat myös siirtymässä yhä enemmän virtuaalihyödykkeiden myyntiin. Virtuaalihyödykkeiden yleisimpiä ostomotiiveja ovat esteetön pelaaminen, sosiaalinen vuorovaikutus, kilpailullisuus, taloudelliset syyt ja lasten hemmottelu. Tutkimalla virtuaalihyödykkeiden ostomotiiveja pelinkehittäjät pystyvät luomaan parempia pelimekaniikkoja, joilla pyritään kasvattamaan virtuaalihyödykkeiden myyntiä. Selling virtual goods have become one of the most used revenue model for video games. Virtual goods are especially sold in free-to-play games and virtual worlds. Games which use more common revenue models have also been moving into selling virtual goods. The most common purchase motivations for virtual goods are unobstructed play, social interaction, competition, economical rationale and indulging the children. With the knowledge of purchase motivations, game developers can create more effective game mechanics, which can increase the sales of virtual goods.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5367]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Virtuaalihyödykkeiden vaikutukset pelien käyttäjätyytyväisyyteen
Tonteri, Tomi (2018)Virtuaalihyödykkeitä myydään yhä useammissa peleissä ja niiden käyttö peimarkkinoilla pelien kaupallistamiseen on lisääntynyt jatkuvasti. Tässä kandidaatin tutkielmassa on tutkittu pelinsisäisten virtuaalishyödykkeiden ... -
Sosiaalinen media ja sen käyttö liiketoiminnassa
Koivusaari, Juho (2009)Koivusaari, Juho Sakari Sosiaalinen media ja sen käyttö liiketoiminnassa / Juho Koivusaari Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2009. 29 s. Kandidaatintutkielma Tässä tutkielmassa käsitellään sosiaalista mediaa. Tarkoituksena ... -
Mobiilisovellusten ansaintamallit ja niihin liittyvät kehityssuunnat mobiilisovellusmarkkinoilla
Hänninen, Jesse (2017)Uudenlaisten mobiililaitteiden, esimerkiksi älypuhelinten, yleistymisen myötä myös mobiilisovellusmarkkinat ovat kasvava ala. Tämä kirjallisuuskatsaus käsittelee kaupallisten mobiilisovellusten ansaintamalleja ja niihin ... -
Free-to-play ja loot boxit : virtuaaliset esineet videopelien ansaintamallina
Kovanen, Valtteri (2022)Peliala on kokenut viime vuosikymmenen aikana suurta kasvua ja tämän mukana uusi free-to-play ansaintamalli on noussut suosioon. Ensiksi tässä kandidaatintutkielmassa käsitellään kirjallisuuskatsauksen keinoin tätä suurta ... -
Digitaalisten yrityslompakoiden potentiaalisimmat ansaintamallit asiakasorganisaatioiden näkökulmasta
Kettunen, Niina (2024)Organisaatioiden nopean digitalisoitumisen myötä on tarve ekosysteemille, joka tukee saumatonta ja turvallista tiedonvaihtoa toimijoiden välillä, missä keskeistä on luotettava digitaalinen identiteetti ja sen hallinta. ...