Sosiaalinen media ja sen käyttö liiketoiminnassa
Koivusaari, Juho Sakari
Sosiaalinen media ja sen käyttö liiketoiminnassa / Juho Koivusaari
Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2009.
29 s.
Kandidaatintutkielma
Tässä tutkielmassa käsitellään sosiaalista mediaa. Tarkoituksena on esitellä
lukijoille kirjallisuuskatsauksen avulla mitä sosiaalinen media on, selvittää
miten sosiaalinen media muuttaa liiketoimintaa ja miten sosiaalisen median
palveluilla ansaitaan nykyään.
Sosiaalisen median käsitteelle ei ole vielä vakiintunut selkeää määritelmää vaan
määritelmät ovat vielä melko yleisluontoisella tasolla. Tässä tutkielmassa
sosiaalinen media rakentuu sisällöstä, yhteisöistä ja Web 2.0 teknologioista.
Määriteltäessä sisältöä, yhteisöä ja Web 2.0 teknologiaa, huomattiin varsinkin
Web 2.0 teknologioiden ja yhteisöjen käsitteiden olevan yhä muuttuvassa
tilassa.
Osallistumistaloudessa käyttäjät otetaan kollektiivisesti mukaan hyödykkeen
tuotantoon ja jakeluun internetin välityksellä, osallistumistaloudessa syntyy
uudenlaisia hyödykkeitä, ammatteja sekä markkinoita. Osallistumistaloudessa
käyttäjät saavat osallistumisestaan lisäarvoa, toisaalta käyttäjiä pidetään
uudentyyppisenä omaisuutena heidän tarjoamien ideoiden, sisällön ja tekojen
takia. Sosiaaliseen mediaan pohjautuvien palveluiden ansaintamalleina ovat
nykyään mainostus, tilauspalvelut tai tuotteiden myyminen. Isolla osalla
palveluista ei kuitenkaan ole selkeää ansaintamallia, jolla rahoittaa palvelua.
Parhaimmat palvelut osaavat yhdistellä näitä ansaintamalleja tehokkaasti.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5333]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Digitaalisten yrityslompakoiden potentiaalisimmat ansaintamallit asiakasorganisaatioiden näkökulmasta
Kettunen, Niina (2024)Organisaatioiden nopean digitalisoitumisen myötä on tarve ekosysteemille, joka tukee saumatonta ja turvallista tiedonvaihtoa toimijoiden välillä, missä keskeistä on luotettava digitaalinen identiteetti ja sen hallinta. ... -
SaaS-myynnin mallit B2B-liiketoiminnassa
Seppänen, Santtu (2021)Tutkielmassa käsitellään Software-as-a-Service (SaaS) -liiketoimintaa sekä perehdytään tutkittuihin SaaS-myynnin malleihin. SaaS-tuotteet ja SaaS-liiketoimintamalli on suhteellisen uusi markkina, joka nähdään todella ... -
Pankin strategia sekä ulkoisten sidosryhmien rooli pankin strategiassa ja liiketoiminnassa
Saarimäki, Mikaela (2023)Pankkitoiminta on yksi modernin talouden tärkeimmistä tekijöistä ja se on myös välttämätöntä kaupankäynnille ja teollisuudelle (Somashekar, 2000, s. 1). Sidosryhmät taas ovat Buchholtzin ja Carrollin (2009, s. 10) määritelmän ... -
Web 3.0 ja sen rooli tulevaisuuden liiketoiminnassa
Nurminen, Jami (2023)Web 3.0:lla tarkoitetaan uutta verkon iteraatiota. Aihe on tärkeä, sillä siihen liittyy suurta liiketoiminnallista kiinnostusta. Tässä tutkielmassa pyritään kirjallisuuskatsauksen keinoin selvittämään, miten Web 3.0 vaikuttaa ... -
Jatkuvuussuunnittelu ja sen kehittäminen ICT-liiketoiminnassa : tapaustutkimus
Tuovila, Roope (2020)Jatkuvasti verkottuvassa maailmassa turvallisella tiedon käsittelyllä on yhä kasvavampi rooli yritysten liiketoiminnan jatkuvuuden kannalta. Häiriötilanteisiin on varauduttava. Standardoidulla tietoturvallisuuden ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.