dc.contributor.advisor | Juutinen, Sanna | |
dc.contributor.author | Kukkaniemi, Riku | |
dc.date.accessioned | 2017-05-12T12:23:32Z | |
dc.date.available | 2017-05-12T12:23:32Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53916 | |
dc.description.abstract | Virtuaalihyödykkeiden myynnistä on tullut yksi suosituimmista pelien käyttämistä ansaintamalleista. Virtuaalihyödykkeitä myydään erityisesti ilmaispeleissä ja virtuaalimaailmoissa. Perinteisempiä ansaintamalleja käyttävät pelit ovat myös siirtymässä yhä enemmän virtuaalihyödykkeiden myyntiin. Virtuaalihyödykkeiden yleisimpiä ostomotiiveja ovat esteetön pelaaminen, sosiaalinen vuorovaikutus, kilpailullisuus, taloudelliset syyt ja lasten hemmottelu. Tutkimalla virtuaalihyödykkeiden ostomotiiveja pelinkehittäjät pystyvät luomaan parempia pelimekaniikkoja, joilla pyritään kasvattamaan virtuaalihyödykkeiden myyntiä. | fi |
dc.description.abstract | Selling virtual goods have become one of the most used revenue model for video games. Virtual goods are especially sold in free-to-play games and virtual worlds. Games which use more common revenue models have also been moving into selling virtual goods. The most common purchase motivations for virtual goods are unobstructed play, social interaction, competition, economical rationale and indulging the children. With the knowledge of purchase motivations, game developers can create more effective game mechanics, which can increase the sales of virtual goods. | en |
dc.format.extent | 24 | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | virtuaalihyödyke | |
dc.subject.other | ansaintamalli | |
dc.subject.other | ostomotiivi | |
dc.subject.other | ilmaispeli | |
dc.subject.other | virtuaalimaailma | |
dc.subject.other | peliriippuvuus | |
dc.title | Miksi pelien virtuaalihyödykkeitä ostetaan? | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201705122316 | |
dc.type.ontasot | Kandidaatintutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.date.updated | 2017-05-12T12:23:33Z | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |