Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorJuutinen, Sanna
dc.contributor.authorKukkaniemi, Riku
dc.date.accessioned2017-05-12T12:23:32Z
dc.date.available2017-05-12T12:23:32Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/53916
dc.description.abstractVirtuaalihyödykkeiden myynnistä on tullut yksi suosituimmista pelien käyttämistä ansaintamalleista. Virtuaalihyödykkeitä myydään erityisesti ilmaispeleissä ja virtuaalimaailmoissa. Perinteisempiä ansaintamalleja käyttävät pelit ovat myös siirtymässä yhä enemmän virtuaalihyödykkeiden myyntiin. Virtuaalihyödykkeiden yleisimpiä ostomotiiveja ovat esteetön pelaaminen, sosiaalinen vuorovaikutus, kilpailullisuus, taloudelliset syyt ja lasten hemmottelu. Tutkimalla virtuaalihyödykkeiden ostomotiiveja pelinkehittäjät pystyvät luomaan parempia pelimekaniikkoja, joilla pyritään kasvattamaan virtuaalihyödykkeiden myyntiä.fi
dc.description.abstractSelling virtual goods have become one of the most used revenue model for video games. Virtual goods are especially sold in free-to-play games and virtual worlds. Games which use more common revenue models have also been moving into selling virtual goods. The most common purchase motivations for virtual goods are unobstructed play, social interaction, competition, economical rationale and indulging the children. With the knowledge of purchase motivations, game developers can create more effective game mechanics, which can increase the sales of virtual goods.en
dc.format.extent24
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.othervirtuaalihyödyke
dc.subject.otheransaintamalli
dc.subject.otherostomotiivi
dc.subject.otherilmaispeli
dc.subject.othervirtuaalimaailma
dc.subject.otherpeliriippuvuus
dc.titleMiksi pelien virtuaalihyödykkeitä ostetaan?
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201705122316
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.date.updated2017-05-12T12:23:33Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright