Miksi pelien virtuaalihyödykkeitä ostetaan?
Virtuaalihyödykkeiden myynnistä on tullut yksi suosituimmista pelien käyttämistä ansaintamalleista. Virtuaalihyödykkeitä myydään erityisesti ilmaispeleissä ja virtuaalimaailmoissa. Perinteisempiä ansaintamalleja käyttävät pelit ovat myös siirtymässä yhä enemmän virtuaalihyödykkeiden myyntiin. Virtuaalihyödykkeiden yleisimpiä ostomotiiveja ovat esteetön pelaaminen, sosiaalinen vuorovaikutus, kilpailullisuus, taloudelliset syyt ja lasten hemmottelu. Tutkimalla virtuaalihyödykkeiden ostomotiiveja pelinkehittäjät pystyvät luomaan parempia pelimekaniikkoja, joilla pyritään kasvattamaan virtuaalihyödykkeiden myyntiä. Selling virtual goods have become one of the most used revenue model for video games. Virtual goods are especially sold in free-to-play games and virtual worlds. Games which use more common revenue models have also been moving into selling virtual goods. The most common purchase motivations for virtual goods are unobstructed play, social interaction, competition, economical rationale and indulging the children. With the knowledge of purchase motivations, game developers can create more effective game mechanics, which can increase the sales of virtual goods.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4412]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Virtuaalihyödykkeiden vaikutukset pelien käyttäjätyytyväisyyteen
Tonteri, Tomi (2018)Virtuaalihyödykkeitä myydään yhä useammissa peleissä ja niiden käyttö peimarkkinoilla pelien kaupallistamiseen on lisääntynyt jatkuvasti. Tässä kandidaatin tutkielmassa on tutkittu pelinsisäisten virtuaalishyödykkeiden ... -
Virtuaalihyödykkeet verkkopeleissä
Tamminen, Sakari (2018)Viime vuosien aikana virtuaalihyödykkeiden myynti on lisääntynyt huomattavasti. Tässä tutkielmassa tutkitaan virtuaalihyödykkeitä ja niiden myyntiin liittyviä tekijöitä. Tutkielma on tehty kirjallisuuskatsauksena. Tutkielmassa ... -
Virtuaalihyödykkeiden kauppa verkkopeleissä
Tiira, Tommi (2013)Tiira, Tommi Virtuaalihyödykkeiden kauppa verkkopeleissä Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2013, 35s. Tietojärjestelmätiede, Kandidaatintutkielma Ohjaaja(t): Moilanen, Panu Verkkopelejä pelaavien ihmisten määrä on ... -
MMORPG-pelaajien suhtautuminen mikromaksuihin
Naukkarinen, Visa (2019)Tutkielma esittelee massiiviset monen pelaajan verkkoroolipelit(MMORPG:t), niiden pelimekaniikat ja niiden ympärillä tapahtuvan virtuaalitalouden sekä erilaisia tapoja luokitella niiden pelaajia. Tämän pohjalta havainnoidaan ... -
Virtuaalihyödykkeiden ominaisuudet ja myynti videopeleissä
Kolehmainen, Verneri (2022)Viime vuosikymmenien aikana videopeliala sekä sitä käsittelevä tutkimus on ollut kiihtyvässä kasvussa. Perinteisten hyödykkeiden lisäksi nykyisin myytävät virtuaalihyödykkeet ovat merkittävässä asemassa kuluttajille ...