University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Miksi pelien virtuaalihyödykkeitä ostetaan?

Thumbnail
View/Open
176.5 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Kukkaniemi, Riku
Date
2017
Discipline
TietotekniikkaMathematical Information Technology

 
Virtuaalihyödykkeiden myynnistä on tullut yksi suosituimmista pelien käyttämistä ansaintamalleista. Virtuaalihyödykkeitä myydään erityisesti ilmaispeleissä ja virtuaalimaailmoissa. Perinteisempiä ansaintamalleja käyttävät pelit ovat myös siirtymässä yhä enemmän virtuaalihyödykkeiden myyntiin. Virtuaalihyödykkeiden yleisimpiä ostomotiiveja ovat esteetön pelaaminen, sosiaalinen vuorovaikutus, kilpailullisuus, taloudelliset syyt ja lasten hemmottelu. Tutkimalla virtuaalihyödykkeiden ostomotiiveja pelinkehittäjät pystyvät luomaan parempia pelimekaniikkoja, joilla pyritään kasvattamaan virtuaalihyödykkeiden myyntiä.
 
Selling virtual goods have become one of the most used revenue model for video games. Virtual goods are especially sold in free-to-play games and virtual worlds. Games which use more common revenue models have also been moving into selling virtual goods. The most common purchase motivations for virtual goods are unobstructed play, social interaction, competition, economical rationale and indulging the children. With the knowledge of purchase motivations, game developers can create more effective game mechanics, which can increase the sales of virtual goods.
 
Keywords
virtuaalihyödyke ansaintamalli ostomotiivi ilmaispeli virtuaalimaailma peliriippuvuus
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201705122316

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4412]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Virtuaalihyödykkeiden vaikutukset pelien käyttäjätyytyväisyyteen 

    Tonteri, Tomi (2018)
    Virtuaalihyödykkeitä myydään yhä useammissa peleissä ja niiden käyttö peimarkkinoilla pelien kaupallistamiseen on lisääntynyt jatkuvasti. Tässä kandidaatin tutkielmassa on tutkittu pelinsisäisten virtuaalishyödykkeiden ...
  • Virtuaalihyödykkeet verkkopeleissä 

    Tamminen, Sakari (2018)
    Viime vuosien aikana virtuaalihyödykkeiden myynti on lisääntynyt huomattavasti. Tässä tutkielmassa tutkitaan virtuaalihyödykkeitä ja niiden myyntiin liittyviä tekijöitä. Tutkielma on tehty kirjallisuuskatsauksena. Tutkielmassa ...
  • Virtuaalihyödykkeiden kauppa verkkopeleissä 

    Tiira, Tommi (2013)
    Tiira, Tommi Virtuaalihyödykkeiden kauppa verkkopeleissä Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2013, 35s. Tietojärjestelmätiede, Kandidaatintutkielma Ohjaaja(t): Moilanen, Panu Verkkopelejä pelaavien ihmisten määrä on ...
  • MMORPG-pelaajien suhtautuminen mikromaksuihin 

    Naukkarinen, Visa (2019)
    Tutkielma esittelee massiiviset monen pelaajan verkkoroolipelit(MMORPG:t), niiden pelimekaniikat ja niiden ympärillä tapahtuvan virtuaalitalouden sekä erilaisia tapoja luokitella niiden pelaajia. Tämän pohjalta havainnoidaan ...
  • Virtuaalihyödykkeiden ominaisuudet ja myynti videopeleissä 

    Kolehmainen, Verneri (2022)
    Viime vuosikymmenien aikana videopeliala sekä sitä käsittelevä tutkimus on ollut kiihtyvässä kasvussa. Perinteisten hyödykkeiden lisäksi nykyisin myytävät virtuaalihyödykkeet ovat merkittävässä asemassa kuluttajille ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre