Yritysten markkinointi sosiaalisessa mediassa
Kandidaatintutkielma käsittelee yritysten markkinointia sosiaalisessa mediassa. Tutkielmassa esitellään sosiaalisen median käsitteitä ja keskitytään kuluttaja-markkinointiin. Markkinoinnin teoreettisena viitekehyksenä pidetään asiakas-suhdemarkkinointia, joka sopii sosiaaliseen mediaan perinteistä markkinoin-tinäkökulmaa paremmin. Tutkielma tarkastelee sosiaalisen median palveluista eniten käytettyjä Facebookia ja Twitteriä. Tutkielman tarkoituksena on esitellä, millaisia hyötyjä yritys voi markkinoinnissaan saada sosiaalisessa mediassa olemisesta sekä millä keinoilla siellä voi tehokkaasti toimia. Tutkielman tulok-sina todetaan, että tehokasta toimintaa tukevat kilpailujen järjestäminen, äänes-tykset, sekä kuvien ja huumorin käyttö. Sosiaalisen median avulla yritys pääsee kommunikoimaan kuluttajien kanssa sekä ylipäätään sitouttamaan heitä pa-remmin. Sosiaalisessa mediassa onnistuminen vaatii yritykseltä aktiivisuutta, suunnitelmallisuutta ja kärsivällisyyttä. This Bachelor’s Thesis is about companies’ marketing in social media. The the-sis explains social media terminology and concentrates on business-to-customer marketing. Theoretical framework for marketing is relationship marketing which suits for social media better than the traditional view. The thesis takes a look at the most used social media services in Facebook and Twitter. The goal of the thesis is to show what kind of benefits a company can have by being in so-cial media and what are the ways to do it in an efficient way. The results of the thesis state that effective use of social media can be achieved by arranging com-petitions, polls, and using pictures and humor. With the help of social media, a company gets to communicate with consumers and engage them in a better way. In order to succeed in social media, a company has to be active, patient and make long-term plans.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5362]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Syyt yksityisyydestä luopumiseen sosiaalisessa mediassa : hyödyt ja haitat
Myntti, Aleksi (2018)Tämän tutkielma tutkii syitä siihen, miksi sosiaalisen median palvelun käyttäjä luopuu yksityisyydestään julkaisemalla omia henkilökohtaisia tietojaan muun muassa palveluntarjoajan analysoitavaksi ja muiden käyttäjien ... -
Taidemusiikin markkinointiviestintä sosiaalisessa mediassa : tapaustutkimus Jyväskylä Sinfoniasta
Rönkä, Petra (2015)Taidemusiikin markkinointiviestintä ilmiönä ei ole uusi: sen juuret ovat 1800-luvulla alkaneessa taidemusiikin murroksessa. Taidemusiikin markkinointiviestintä on verrattavissa muihin musiikkia koskeviin teksteihin. Keskeistä ... -
Ehdokkaiden ja kansalaisten vuorovaikutus sosiaalisessa mediassa vaalikampanjoinnin aikana
Tuokko, Mari (2016)Tässä pro gradu -työssä tarkastellaan ehdokkaiden ja kansalaisten välistä vuorovaikutusta sosiaalisessa mediassa eduskuntavaalien 2015 kampanjoinnin aikana. Päätavoitteena on kuvata ja ymmärtää sitä, millaisia vuorovaikutuksen ... -
Yritysten sidosryhmäviestintä negatiivisten aiheiden ympärillä sosiaalisessa mediassa : case: Kobe Bryant
Vataja, Iisak (2023)Yrityksiltä odotetaan aktiivista sidosryhmäviestintää ajankohtaisista aiheista. Medioituneessa toimintaympäristössä yritys ei pysty enää hallitsemaan keskustelua sosiaalisen median alustoilla, mutta voi strategisesti ... -
Videoiden merkitys yritysten sisällöntuotannon välineenä sosiaalisessa mediassa
Rinne, Joonas (2020)Video kehittyy mediana jatkuvasti ja sosiaalisessa mediassa sen merkitys kas- vaa ja käyttömahdollisuudet lisääntyvät. Tässä tutkimuksessa keskitytään siihen, kuinka yritykset voivat hyödyntää videoita sisällöntuotannossaan ...