Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMönkölä, Sanna
dc.contributor.advisorSaksa, Tytti
dc.contributor.authorLaakso, Topi
dc.date.accessioned2016-12-21T19:32:58Z
dc.date.available2016-12-21T19:32:58Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52510
dc.description.abstractKäyttäjien luoma sisältö on kasvava ilmiö, mutta sen käyttöä peleissä on tutkittu vain vähän. Tutkielman tavoitteena on selvittää käyttäjien luoman sisällön merkitys peleille. Käyttäjien luomasta sisällöstä on hyötyä niin pelin kehittäjille, sisällönluojille kuin pelaajillekin. Sen mahdollistaminen säästää pelinkehitysbudjetissa, pidentää pelin ikää, kasvattaa pelin sisältömäärää, tiivistää peliyhteisöä ja tekee pelistä enemmän pelaajiensa näköisen. Se antaa myös sisällönluojille mahdollisuuden toteuttaa itseään. Käyttäjien luomaa sisältöä hyödyntävän pelin suunnittelussa on tärkeää miettiä sisällönluonnin ja jakamisen helpoksi tekemistä. Sisällönluontia varten tehdyillä työkaluilla, sisällönjakoalustoja hyödyntämällä ja sisällönluontiin motivoimalla käyttäjien luomasta sisällöstä voi olla korvaamatonta hyötyä pelille.fi
dc.description.abstractUser-generated content is a growing phenomenon, but its usage in games has not been researched much. This research examines user-generated content’s signifigance to video games. UGC benefits game designers, content creators as well as gamers. Making content creation possible reduces the developement budget of a game while increasing its life span and quantity of content in it. It also creates a tighter gaming community and makes the experience look more like its players. Creating content is a way for gamers to express theirselves. It’s important for game designers to make content creation and sharing as easy as possible. Providing tools and motivating gamers for content creation, and integrating your game to a content distribution platform might be an invaluable asset to your game.en
dc.format.extent19
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherkäyttäjien luoma sisältö
dc.subject.otherpelit
dc.subject.otherpeli
dc.subject.otherdigitaaliset pelit
dc.subject.othersisältö
dc.subject.othermodi
dc.subject.othermodaus
dc.subject.othersisällön jakaminen
dc.subject.othersisällönjakoalusta
dc.subject.othersteam workshop
dc.titleKäyttäjien luoma sisältö digitaalisissa peleissä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201612215229
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.date.updated2016-12-21T19:32:59Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot