dc.contributor.advisor | Mönkölä, Sanna | |
dc.contributor.advisor | Saksa, Tytti | |
dc.contributor.author | Laakso, Topi | |
dc.date.accessioned | 2016-12-21T19:32:58Z | |
dc.date.available | 2016-12-21T19:32:58Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/52510 | |
dc.description.abstract | Käyttäjien luoma sisältö on kasvava ilmiö, mutta sen käyttöä peleissä on tutkittu
vain vähän. Tutkielman tavoitteena on selvittää käyttäjien luoman sisällön merkitys peleille. Käyttäjien luomasta sisällöstä on hyötyä niin pelin kehittäjille, sisällönluojille kuin pelaajillekin. Sen mahdollistaminen säästää pelinkehitysbudjetissa, pidentää pelin ikää, kasvattaa pelin sisältömäärää, tiivistää peliyhteisöä ja tekee pelistä enemmän pelaajiensa näköisen. Se antaa myös sisällönluojille mahdollisuuden toteuttaa itseään. Käyttäjien luomaa sisältöä hyödyntävän pelin suunnittelussa on tärkeää miettiä sisällönluonnin ja jakamisen helpoksi tekemistä. Sisällönluontia varten tehdyillä työkaluilla, sisällönjakoalustoja hyödyntämällä ja sisällönluontiin motivoimalla käyttäjien luomasta sisällöstä voi olla korvaamatonta hyötyä pelille. | fi |
dc.description.abstract | User-generated content is a growing phenomenon, but its usage in games has
not been researched much. This research examines user-generated content’s signifigance to
video games. UGC benefits game designers, content creators as well as gamers. Making content creation possible reduces the developement budget of a game while increasing its life span and quantity of content in it. It also creates a tighter gaming community and makes the experience look more like its players. Creating content is a way for gamers to express theirselves. It’s important for game designers to make content creation and sharing as easy as possible. Providing tools and motivating gamers for content creation, and integrating your game to a content distribution platform might be an invaluable asset to your game. | en |
dc.format.extent | 19 | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.subject.other | käyttäjien luoma sisältö | |
dc.subject.other | pelit | |
dc.subject.other | peli | |
dc.subject.other | digitaaliset pelit | |
dc.subject.other | sisältö | |
dc.subject.other | modi | |
dc.subject.other | modaus | |
dc.subject.other | sisällön jakaminen | |
dc.subject.other | sisällönjakoalusta | |
dc.subject.other | steam workshop | |
dc.title | Käyttäjien luoma sisältö digitaalisissa peleissä | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201612215229 | |
dc.type.ontasot | Kandidaatintutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.date.updated | 2016-12-21T19:32:59Z | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |