University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Pohjoisen mytologian vaikutus digitaalisissa peleissä : Edda-runojen ja visuaalisen analyysin avulla

Thumbnail
View/Open
9.2 Mb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Juutinen, Saara
Date
2013
Discipline
Taidehistoria

 
Käsittelee pohjoisen mytologian vaikutusta digitaalisissa peleissä. Keskeisimmät esille nousevat pelit ovat Smite, World or Warcraft ja Persona4.
Keywords
pohjoinen mytologia digitaaliset pelit Smite Persona4 World of Warcraft
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201507032512

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4764]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Teknostressi digitaalisissa peleissä : case Genshin Impact 

    Teukku, Sanni (2022)
    Teknostressi, eli teknologian aiheuttama stressi on nykyaikana yhä yleisempää, kun erilaiset teknologiat lisääntyvät kaikkialla ympärillämme. Tässä tutkielmassa tutkittiin vapaa-ajalla koettua teknostressiä, erityisesti ...
  • Pohjoisen mytologian uudelleenkirjoittamista Siri Pettersenin teoksessa Odininlapsi 

    Mikkonen, Jenna (2020)
    Tutkielmassa käsitellään skandinaavisten myyttien uudelleenkirjoittamista Siri Pettersenin Odininlapsessa. Teoreettisessa taustoituksessa on hyödynnetty kuvitteellisten maailmojen luomisen historiaa sekä myyttien ja ...
  • Grafiikan kehittyminen ja sen näkyvyys digitaalisissa peleissä 

    Tienari, Annriikka (2017)
    Tietokonegrafiikka on suuressa osassa nykyihmisen arjessa. Siihen törmää niin koulussa, töissä, ostoskeskuksissa, lääketieteessä kuin viihteessä. Tämän tutkielman päätavoite on tuoda esiin grafiikan kehittyminen digitaalisten ...
  • Pelimotivaation syntyminen digitaalisissa peleissä sukupuolien näkökulmasta 

    Lavu, Anette (2017)
    Tässä kirjallisuuskatsauksessa tutkitaan pelimotivaation lähteitä digitaalisten pelien pelaamiseen. Jotta ymmärretään pelimotivaation käsite, on syytä tutustua motivaatioon myös psykologisesta näkökulmasta, jonka jälkeen ...
  • Käyttäjien luoma sisältö digitaalisissa peleissä 

    Laakso, Topi (2016)
    Käyttäjien luoma sisältö on kasvava ilmiö, mutta sen käyttöä peleissä on tutkittu vain vähän. Tutkielman tavoitteena on selvittää käyttäjien luoman sisällön merkitys peleille. Käyttäjien luomasta sisällöstä on hyötyä niin ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre