Työpistetyöskentely vuorovaikutuksellisen kielen oppimisen menetelmänä
Salomäki, S. (2016). Työpistetyöskentely vuorovaikutuksellisen kielen oppimisen menetelmänä. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 13.9.2016 (Syyskuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/article/tyopistetyoskentely-vuorovaikutuksellisen-kielen-oppimisen-menetelmana/
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2016Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Tämä artikkeli perustuu pro gradu –tutkielmaani (2015), jossa tutkin työpistetyöskentelyä opetusmenetelmänä lukiotasolla. Työpistetyöskentelyssä oppilaat kiertävät pisteeltä toiselle. Jokaisella työpisteellä on harjoitus, jonka oppilaat tekevät yhdessä ennen seuraavalle pisteelle siirtymistä. Työpistetyöskentelyssä onkin kyse yhteistoiminnallisesta oppimisesta, jolloin oppilaat ovat riippuvaisia toistensa työpanoksesta, jotta tehtävä saadaan tehdyksi (Saloviita, 2013).
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/article/tyopistetyoskentely-vuorovaikutuksellisen-kielen-oppimisen-menetelmana/Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Oppiva ryhmä projektipedagogiikan oppimisen menetelmänä : tapaustutkimus ammatillisessa peruskoulutuksessa opiskelevien kokemuksista projektipedagogiikasta
Vasarainen, Jere (2017)TIIVISTELMÄ Vasarainen, J. 2017. Oppiva ryhmä projektipedagogiikan oppimisen menetelmänä: Tapaustutkimus ammatillisessa peruskoulutuksessa opiskelevien kokemuksista projektipedagogiikasta. Liikuntatieteellinen tiedekunta, ... -
Handlungsorientiertes Deutsch : Ein Lehrerhandbuch mit den handlungsorientierten Methoden für den DaF-Unterricht in den Klassen 8.-9. auf Niveau B2
Laitila, Reetta (2023)Tässä maisterintutkielmassa painottuvat toiminnallinen oppiminen, yhteistoiminnallisuus ja toimijuus. Toiminnallinen oppiminen on yhä keskeisempi ilmiö opetuksessa. Toiminnallinen oppiminen voidaan määritellä monin eri ... -
Yhteistoiminnallinen oppimateriaali alakoulun valmistavaan opetukseen
Tukiainen, Mirka (2015)Tukiainen, Mirka. 2015. Kasvatustieteen ja suomen kielen pro gradu -tutkielma. Jyväskylän yliopisto. Opettajankoulutuslaitos ja kielten laitos. Tämän tutkielman tarkoituksena on tuottaa teoriapohjaisesti perusopetuksen ... -
Learning materials and methods in early language learning classroom : teachers’ perceptions and experiences
Kärjä, Essi (2020)Viimeistään kevätlukukaudesta 2020 alkaen jokainen suomalainen ensimmäisen luokan oppilas on aloittanut ensimmäisen vieraan kielen opiskelun ensimmäisellä vuosiluokalla. Hallitus teki päätöksen kieltenopetuksen varhentamisesta ... -
”You’ve got a quest!” : a material package for using elements of MMORPG-games in elementary school ELT
Juvonen, Veera (2022)Erilaisten pelien käyttö opetuksessa eri koulutusasteilla on lisääntynyt viime vuosien aikana. Pelien tuomista hyödyistä ja mahdollisuuksista esimerkiksi kieltenopetuksen monipuolistamisessa on tehty useita eri tutkimuksia ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.