Työpistetyöskentely vuorovaikutuksellisen kielen oppimisen menetelmänä
Salomäki, S. (2016). Työpistetyöskentely vuorovaikutuksellisen kielen oppimisen menetelmänä. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 13.9.2016 (Syyskuu). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/article/tyopistetyoskentely-vuorovaikutuksellisen-kielen-oppimisen-menetelmana/
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2016Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Tämä artikkeli perustuu pro gradu –tutkielmaani (2015), jossa tutkin työpistetyöskentelyä opetusmenetelmänä lukiotasolla. Työpistetyöskentelyssä oppilaat kiertävät pisteeltä toiselle. Jokaisella työpisteellä on harjoitus, jonka oppilaat tekevät yhdessä ennen seuraavalle pisteelle siirtymistä. Työpistetyöskentelyssä onkin kyse yhteistoiminnallisesta oppimisesta, jolloin oppilaat ovat riippuvaisia toistensa työpanoksesta, jotta tehtävä saadaan tehdyksi (Saloviita, 2013).
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/article/tyopistetyoskentely-vuorovaikutuksellisen-kielen-oppimisen-menetelmana/Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Oppiva ryhmä projektipedagogiikan oppimisen menetelmänä : tapaustutkimus ammatillisessa peruskoulutuksessa opiskelevien kokemuksista projektipedagogiikasta
Vasarainen, Jere (2017)TIIVISTELMÄ Vasarainen, J. 2017. Oppiva ryhmä projektipedagogiikan oppimisen menetelmänä: Tapaustutkimus ammatillisessa peruskoulutuksessa opiskelevien kokemuksista projektipedagogiikasta. Liikuntatieteellinen tiedekunta, ... -
Handlungsorientiertes Deutsch : Ein Lehrerhandbuch mit den handlungsorientierten Methoden für den DaF-Unterricht in den Klassen 8.-9. auf Niveau B2
Laitila, Reetta (2023)Tässä maisterintutkielmassa painottuvat toiminnallinen oppiminen, yhteistoiminnallisuus ja toimijuus. Toiminnallinen oppiminen on yhä keskeisempi ilmiö opetuksessa. Toiminnallinen oppiminen voidaan määritellä monin eri ... -
Yhteistoiminnallinen oppimateriaali alakoulun valmistavaan opetukseen
Tukiainen, Mirka (2015)Tukiainen, Mirka. 2015. Kasvatustieteen ja suomen kielen pro gradu -tutkielma. Jyväskylän yliopisto. Opettajankoulutuslaitos ja kielten laitos. Tämän tutkielman tarkoituksena on tuottaa teoriapohjaisesti perusopetuksen ... -
Kestävä kehitys kielikoulutuksessa : uusia näkökulmia ja pedagogisia ratkaisuja
Maijala, Minna; Laine, Päivi; Mutta, Maarit; Ullakonoja, Riikka; Merijärvi, Soila (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2024)Vuonna 2021 Turun yliopistossa käynnistyneen Eettisesti kestävä kielten opetus -tutkimushankkeen lähtökohtana oli näkemys siitä, että kieli on yksilölle merkityksellinen pääoma sosiaalisen ja yhteiskunnallisen osallistumisen ... -
Path to podcasting : a material package for a podcasting module in upper secondary school
Kuitunen, Minttumaari (2023)Podcasteja on hyödynnetty kielten opetuksessa eri tavoin 2000-luvun alusta alkaen (Evans 2008, McLoughlin, Lee ja Chan 2006, Sze 2006, Rosell-Aguilar 2007). Podcastit voidaan jakaa kategorioihin erilaisin perustein. Tämän ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.