'Hiljainen todistaja'. Mietintää akateemisen tilan laadusta.
Kallio, E. (2003). 'Hiljainen todistaja'. Mietintää akateemisen tilan laadusta.. In G. Knubb-Manninen (Ed.), Laadun tekijät. Havintoja yliopisto-opetuksesta (2003., pp. 121-135). Koulutuksen tutkimuslaitoksen julkaisuja.
Julkaistu sarjassa
Koulutuksen tutkimuslaitoksen julkaisujaTekijät
Toimittajat
Päivämäärä
2003Tekijänoikeudet
© Kallio & Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2003.
Yliopisto-opetuksen ja oppimisen laatu voidaan käsittää hyvin monella eri tavalla.
Tässä teoksessa laatua on käsitelty usealta eri näkökulmalta: esimerkiksi käsitteellis
teoreettisen analyysin keinoin, korkeakoulupolitiikan viitekehyksestä ja suhteutta
maila se pedagogiseen kohtaamiseen. Käsillä oleva teksti tuo uuden näkökulman
laadun käsitteeseen: onko myös fyysinen ympäristö ja -tila osa yliopisto-opetuksen
ja -oppimisen sekä tutkimustyön laatua? Tilaa ja ympäristöä ei yleensä mielletä
laatutekijäksi. Mikä merkitys tilalla on kokemuksiimme, työssä viihtymiseen ja työn
tuloksiin? Tässä artikkelissa keskityn ainoastaan joidenkin yliopistollisen tilan piirteiden pohtimiseen: ympäristön mykkyyteen, sen vaikutuksiin tunteisiimme, sekä
siihen kuinka tilaa voidaan yksilöllisesti muokata ja sen avulla luoda sekä yksityisyyttä että yhteisyyttä.
Kuuluu julkaisuun
Laadun tekijät. Havintoja yliopisto-opetuksestaJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/14358669
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Akateemisen varhaiskasvatuksen muotoutuminen
Husa, Sari; Kinos, Jarmo (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2001)Tässä tutkimuksessa rajaudutaan tarkastelemaan varhaiskasvatusta tieteenalan perspektiivistä. Tutkimuksessa tarkastellaan akateemisen kentän muotoutumista ja varhaiskasvatuksen sisällöllistä määrittymistä. Aineistona ovat ... -
Akateemisen Karjala-Seuran maanpuolustustyö
Roiko-Jokela, Heikki (Suomen Historiallinen Seura, 2013) -
Kuudesluokkalaisten nuorten temperamentin, akateemisen kimmoisuuden ja koulustressin väliset yhteydet
Yli-Kivistö, Laura (2016)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin kuudesluokkalaisten nuorten temperamentin, akateemisen kimmoisuuden ja koulustressin välisiä yhteyksiä lukuvuoden aikana. Tutkimus on osa TIKAPUU - Alakoulusta yläkouluun -tutkimushanketta, ... -
Akateemisen kimmoisuuden, vertaisryhmän hyväksynnän ja hyljeksinnän yhteydet toisen asteen koulupudokkuusriskiin
Mäkelä, Eeva; Niittyharju, Suvi (2022)Tässä tutkimuksessa tavoitteenamme oli tarkastella akateemisen kimmoisuuden sekä vertaisryhmän hyväksynnän ja hyljeksinnän yhteyksiä toisen asteen opiskelijoiden koulupudokkuusriskiin. Akateemisella kimmoisuudella on aiemmin ... -
Oppilaan käyttäytymisen ja tunteiden vahvuudet akateemisen minäkäsityksen suojatekijänä heikon koulumenestyksen negatiiviselta vaikutukselta
Koivisto, Veera (2019)Tutkimuksessa tutkittiin oppilaiden viidennellä luokalla mitattujen käyttäytymisen ja tunteiden vahvuuksiin kuuluvien kouluvahvuuksien sekä koulumenestyksen yhteyksiä oppilaiden kuudennen luokan akateemiseen minäkäsitykseen. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.