Raising the Profile of Sign Language Teachers in Finland
De Weerdt, D., Salonen, J., & Liikamaa, A. (2016). Raising the Profile of Sign Language Teachers in Finland. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 15.4.2016(Huhtikuu). http://www.kieliverkosto.fi/article/raising-the-profile-of-sign-language-teachers-in-finland/
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaPäivämäärä
2016Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Sign language teaching in Finland has a long history. In contrast, sign language teacher
training programs and research into the sign languages of Finland both know a short
history. Due to this contrast, the field of sign language teaching nowadays can be seen as
the ‘Wild West’. Till today, teachers from different backgrounds do teach sign language.
We do not have a clear picture of what knowledge or competencies are expected from
these teachers. In this article we would like to share our opinions about what the profile of
a sign language teacher could look like in order to raise and advance the discussion and
improve the quality of sign language teaching in Finland.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181
Huom.
Translated into Dutch, please see: Doof Vlaanderen verandert website
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/article/raising-the-profile-of-sign-language-teachers-in-finland/
Katso myös
http://www.doof.vlaanderen/sites/default/files/imce/raising_the_profile_of_sign_language_teachers_in_finland_-_nederlands_evt_dd_003.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/25663625
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Creating Corpora of Finland’s Sign Languages
Salonen, Juhana; Takkinen, Ritva; Puupponen, Anna; Nieminen, Henri; Pippuri, Outi (European Language Resources Association (ELRA), 2016)This paper discusses the process of creating corpora of the sign languages used in Finland, Finnish Sign Language (FinSL) and Finland-Swedish Sign Language (FinSSL). It describes the process of getting informants and data, ... -
Subject teachers and classroom teachers' conceptions of early English teaching in Finland
Salo, Emmi (2022)Kielitaidon merkitys on kasvanut huomattavasti, mikä on korostanut kielenopetuksen tarvetta. Tämä näkyy myös perusopetuksen opetussuunnitelman muutoksessa (2019), jonka myötä ensimmäisen vieraan kielen (A1) opetus alkaa ... -
Upper Secondary Language Teachers' Beliefs about the Language Profile
Uotila, Noora (2021)Syksyllä 2021 käyttöön otettava lukion opetussuunnitelman perusteet 2019 tuo mukanaan uuden lisän lukion kieltenopetukseen, kieliprofiilin. Kieliprofiilin tavoitteena on kasvattaa lukiolaisen kielitietoisuutta, tehdä ... -
A language socialisation perspective on Swedish immersion in Finland : Students, teachers, and parents as key actors
Björklund, Siv; Mård-Miettinen, Karita; Pakarinen, Sanna (John Benjamins Publishing Company, 2022)This retrospective review applies a language socialisation perspective in examining the findings of a four-year research project on Swedish immersion in Finland. Findings from nine sub-studies within the project are reported ... -
Multilingual Pedagogies for Anticolonial TESOL? An Analysis of Pre-service Teachers’ Voices from Finland
Ennser-Kananen, Johanna; Iikkanen, Päivi; Skinnari, Kristiina (Springer, 2023)In this chapter, we bring together critical perspectives on the position of English in Finnish society and in the world with data and experiences from a Finnish teacher education context. We show how pre-service English ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.