Pre-service teachers’ language mindset and its impact on the engagement and persistence in their language pedagogical studies : a study conducted in EFL teacher education in Finland
Tekijät
Päivämäärä
2024In the mindset research field, pre-service teachers’ mindsets are understudied.
Their beliefs about the malleability of their English as a Foreign Language (EFL)
ability (that it is a predetermined trait – fixed language mindset (FLM), a changeable trait – growth language mindset (GLM) or an intermediate state – mixed
language mindset (MLM)), also known as language mindsets are likely to impact
the levels of engagement and persistence in their EFL pedagogical studies. This
study examines the impact of language mindsets of the pre-service teachers on
the engagement and persistence in their EFL pedagogical studies.
A quantitative analysis derived from questionnaire responses of 116 EFL
pre-service teachers attending three Finnish universities showed that 6.9% of the
participants had FLMs, 19.8% had MLMs and 73.3% had GLMs and the participants with GLMs displayed higher academic engagement and persistence, while those with FLMs exhibited lower academic engagement and persistence. The
mere exposure to English or its frequent usage did not significantly promote
GLMs. Additionally, FLM holders exhibited lower self-perception regarding
their English language skills, indicating uncertainty about their potential.
The findings imply that fostering GLMs among the EFL pre-service teachers could be a promising strategy to enhance their own engagement and persistence in their studies and also to culminate GLMs in their students in future. The
study also recommends the use of GLM mediated teacher instruction, feedback
and tools for language pre-service teacher training in Finland.
...
Asiasanat
language mindset engagement persistence EFL pedagogical studies korrelaatio englannin kieli kieltenopettajat opettajat opettajankoulutus opetus opiskelijat oppiminen kieli ja kielet correlation English language language teachers teachers teacher training teaching and instruction students learning languages
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29541]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Subject teachers and classroom teachers' conceptions of early English teaching in Finland
Salo, Emmi (2022)Kielitaidon merkitys on kasvanut huomattavasti, mikä on korostanut kielenopetuksen tarvetta. Tämä näkyy myös perusopetuksen opetussuunnitelman muutoksessa (2019), jonka myötä ensimmäisen vieraan kielen (A1) opetus alkaa ... -
Eager but without tools : pre-service subject teachers’ experiences and knowledge of differentiation
Tamminen, Tuulia (2023)Tämä tutkimus perehtyy aineenopettajaopiskelijoiden kokemuksiin ja käsityksiin eriyttämisestä. Aihetta on tutkittu tähän mennessä opettajien asenteiden perspektiivistä (ks. esim. Takala ja Sirkko 2022, Moberg ym. 2020, ... -
“Basically, I hope that it is the future with every teacher” : Pre-service English Teachers’ Perceptions of Feminist Pedagogy
Hagman, Emmi (2022)Tasa-arvo- ja yhdenvertaisuuskysymykset ovat pitäneet pintansa koulutuksen saralla käytävässä keskustelussa ja sen tutkimuksessa Suomessa ja maailmalla. Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus löytyvät ydinarvoina ohjaavista ... -
"It's not enough to know the theory if you can't play the instrument" : English teacher students' views on teaching English in Finland
Oksanen, Salla (2017)Tämän pro gradu –tutkielman tarkoituksena on tarkastella englannin opettajaopiskelijoiden näkemyksiä englannin opettamisen tapoja ja tavoitteita. Kielen opettamista säädetään ja määritellään kansallisissa opetussuunnitelmissa, ... -
Multilingual Pedagogies for Anticolonial TESOL? An Analysis of Pre-service Teachers’ Voices from Finland
Ennser-Kananen, Johanna; Iikkanen, Päivi; Skinnari, Kristiina (Springer, 2023)In this chapter, we bring together critical perspectives on the position of English in Finnish society and in the world with data and experiences from a Finnish teacher education context. We show how pre-service English ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.