Ideologies of disadvantage : language attributions in a Dutch multicultural primary school classroom
Julkaistu sarjassa
Working papers in language diversity / Department of LanguagesPäivämäärä
2008Julkaisija
Jyväskylä UniversityMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Elektroniset kirjat [551]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"Isn't it enough to be a Chinese speaker" : language ideology and migrant identity construction in a public primary school in Beijing
Dong, Jie Kathy; Blommaert, Jan (Jyväskylä University, 2007) -
Teachers' views on multilingualism : how does the presence of multiple languages in primary school English classrooms appear and to what effect? : "Mä olen suomenkielinen ... olen kaikki kieleni ihan opetellut."
Putz, Juho (2016)Monikielisyys ja sen mukanaan tuomat haasteet ja mahdollisuudet ovat suomalaisissa kouluissa jatkuvasti ja yhä vahvemmin läsnä. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, miten monikielisyys näkyy osana englannin kielen ... -
Associations of Classroom Design and Classroom-Based Physical Activity with Behavioral and Emotional Engagement among Primary School Students
Hartikainen, Jani; Poikkeus, Anna-Maija; Haapala, Eero A.; Sääkslahti, Arja; Finni, Taija (MDPI AG, 2021)Educational reforms worldwide have resulted in schools increasingly incorporating open and flexible classroom designs. Open learning spaces may contribute to a student’s behavioral and emotional school engagement directly ... -
Foreign language anxiety toward the English language among Finnish primary school third and fourth grade students
Pulkkinen, Ella (2024)Kun ahdistus vierasta kieltä kohtaan tulee esiin oppimistilanteissa, puhutaan ilmiöstä nimeltä vieraan kielen kieliahdistus. Kieliahdistus ilmenee jokaisella oppijalla yksilöllisesti, mutta aiemmat tutkimukset aiheesta ... -
Creating early language education affordances in two pre-primary education classrooms
Koivula, Merja; Palojärvi, Anu; Moate, Josephine; Mård-Miettinen, Karita (Suomen varhaiskasvatus, 2024)Recently, interest in language education in the early childhood education context has increased in research, curricula, and practice. This study contributes to this field by examining what kind of early language education ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.