Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMerisalo, Outi.
dc.contributor.authorLeino, Eeva
dc.date.accessioned2016-01-15T12:34:48Z
dc.date.available2016-01-15T12:34:48Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1507396
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/48364
dc.description.abstractTyössäni tarkastelen ranskankielisissä matkailumarkkinointimateriaaleissa käytettyjen Suomea kuvaavien adjektiivien syntaktisia funktioita ja semanttisia piirteitä. Aineisto koostuu Visit Finlandin yhdestä esitteestä ja kuudesta artikkelista vuosilta 2011-2015. Adjektiivit on jaettu luokkiin Catherine Kerbrat-Orecchionin subjektiivisuusteorian mukaan; ensin objektiivisiin ja subjektiivisiin. Jälkimmäiset jakautuvat edelleen aksiologisiin, ei aksiologisiin ja affektiivisiin adjektiiveihin. Samanaikaisesti tarkastellaan adjektiivien syntaktisia funktioita Työssä on kutakin adjektiivien alaryhmää tarkasteltu aihepiireittäin (Suomi, suomalaiset, Helsinki, Lappi ja Suomen luonto). Näin ollen on saatu hahmoteltua sitä, millaiset adjektiivit liittyvät mahdollisesti mihinkin aihepiiriin. Tutkimuksesta selviää, että Visit Finlandin käyttämät Suomea kuvaavat adjektiivit ovat suurimmaksi osaksi subjektiivisia. Vain Lappia kuvaavissa adjektiiveissa objektiivisten määrä on suurempi kuin subjektiivisten.Tulos johtunee siitä, että subjektiivisia adjektiiveja käyttämällä, Visit Finland pystyy luomaan positiivista Suomi-kuvaa. Korpuksessa aksiologiset adjektiivit ovat yleisimpiä, kun taas tunnepitoisia, eli affektiivisia, adjektiiveja on vähiten. Syntaktisesti aihepiirien välillä ei ole suuria eroja; pääsanan jälkeen sijoittuvat adjektiiviattribuutit ovat yleisimpiä. Kokonaisuudessaan analyysi osoittaa, että Visit Finlandin luoma Suomi-kuva on positiivinen.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (72 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofre
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otheradjektiivit
dc.subject.othersubjektiivisuus
dc.subject.othermarkkinointi
dc.subject.otherSuomikuva
dc.titleLa subjectivité et les fonctions syntaxiques des adjectifs qualificatifs utilisés dans des textes de promotion touristique publiés par Visit Finland
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201601151120
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosKielten laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Languagesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineRomaaninen filologiafi
dc.contributor.oppiaineRomance Philologyen
dc.date.updated2016-01-15T12:34:49Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi307
dc.subject.ysoadjektiivit
dc.subject.ysosubjektiivisuus
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysoSuomi-kuva
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot