What does your test measure? : construct definition in language test development and validation
Julkaisija
University of Jyväskylä, Centre for Applied Language StudiesISBN
951-39-0897-6Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3599]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Developing Automated Feedback on Spoken Performance : Exploring the Functioning of Five Analytic Rating Scales Using Many-facet Rasch Measurement
Zansen, Anna von; Huhta, Ari (Jyväskylän yliopisto, 2022)In this study, we used the Many-facet Rasch measurement (MFRM) to explore the quality of ratings as well as the functioning of five analytic rating scales developed for automated assessment of L2 speech. This study is part ... -
“I could learn more words” : involving stakeholders in defining L2 English reading constructs in diagnostic and dynamic assessment
Leontjev, Dmitri; Huhta, Ari; Koskela, Kristina (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2024)There has been a growing effort to combine two L2 (second/foreign language) assessment frameworks that aim to promote student learning but have different theoretical roots – diagnostic and dynamic assessment. This paper ... -
Kielitutkinnot ja muu laajamittainen kielitaidon arviointi Suomessa
Huhta, Ari; Hildén, Raili (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2016)This paper describes the development, current state and expected future development of the assessment systems that most of the papers in the present volume cover. Our focus is on the systems serving general education, ... -
Longitudinal interactions between brain and cognitive measures on reading development from 6 months to 14 years
Lohvansuu, Kaisa; Hämäläinen, Jarmo; Ervast, Leena; Lyytinen, Heikki; Leppänen, Paavo H.T. (Elsevier Ltd., 2018)Dyslexia is a neurobiological disorder impairing learning to read. Brain responses of infants at genetic risk for dyslexia are abnormal already at birth, and associations from infant speech perception to preschool cognitive ... -
Students’ views on the impact of study abroad on the development of oral language skills and self-confidence
Elo, Vilja (2022)Kasvaneiden mahdollisuuksien ja globalisaation myötä vaihto-opiskelu on lisääntynyt huomattavasti viime vuosikymmeninä. Vaihdossa käyminen liitetään yleensä kehittyneeseen kielitaitoon kohdekielessä, ja erityisesti kehitystä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.