Kännykkä kädessä ja digilasit päässä
Vaarala, H., & Lehtonen, T. (2015). Kännykkä kädessä ja digilasit päässä. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 8.10.2015(Lokakuu). http://www.kieliverkosto.fi/article/kannykka-kadessa-ja-digilasit-paassa/
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaPäivämäärä
2015Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/article/kannykka-kadessa-ja-digilasit-paassa/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/25216798
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotSamankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sosiaaliset robotit ja kielenoppiminen
Johansson, Marjut; Maijala, Minna; Mutta, Maarit; Veivo, Outi (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)Voiko robotti toimia opettajana? Voiko se korvata kielten opettajaa? Vastaus on hyvin selvä: ei voi. Millainen rooli robotilla voi olla sitten luokkahuoneessa ja erityisesti vieraan kielen oppimisessa? Miten opettajan rooli ... -
Learning English from digital games : Finnish upper secondary school students' perspective on game-enhanced language learning
Erkkilä, Matti (2017)Tietokoneilla, konsoleilla ja muilla laitteilla pelattavat digitaaliset pelit ovat nousseet niin Suomessa kuin maailmallakin yhdeksi suosituimmista lasten, nuorten ja aikuisten vapaa-ajanviettotavoista. Suurin osa suomalaisista ... -
Peruskouluikäisten oppilaiden näkemyksiä hyvän digitaalisen oppimispelin ominaisuuksista ja pelillisestä oppimisesta
Uusi-Kartano, Kosti (2020)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää oppilaiden näkemyksiä hyvän digitaalisen oppimispelin ominaisuuksista sekä pelillisestä oppimisesta. Tavoitteena oli myös täyttää tutkimuksellista aukkoa, jonka oppilaiden ... -
Digitaaliset pelit lasten ja nuorten oppimisen apuvälineenä
Häyrinen, Antti (2018)Pelien käyttö opetuksessa on jossain määrin kiistanalaista. Tässä tutkielmassa selvitetään mitä pelioppimisella tarkoitetaan, millaisia mahdollisia haittoja ja hyötyjä siihen liittyy ja mitä asiasta kertoo uusin tutkimustieto. ... -
Kulttuurin leikillistyminen ja pelillistyminen
Koskimaa, Raine; Välisalo, Tanja (Vastapaino, 2022)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.