School engagement in three Senegalese secondary schools
The purpose of the research was to examine how is the construct and the prediction of school engagement and affective, cognitive and behavior engagement subdimensions in Senegalese secondary school. Another matter of interest was to find out what kind of the support experiences students get from teachers, family and peers.
The cross-sectional data of research consisted of Senegalese junior high school students (N=571, age10 – 20 years) from three schools located in Fatick province, Senegal. Participants answered self - report questionnaires in May 2013. The data was analyzed with factor analysis, reliability analysis with Cronbach alpha, t-test and One-way analysis of Variance (ANOVA) were used.
Results also suggests that the Senegalese version of Student Engagement Instrument (SEI) has unique features which can not compare to Western model of SEI due to language issue, fragile education system and culture. However, the theory of School Engagement can be a useful concept of improving quality of education in Senegalese though understanding the student’ perception on schooling.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29561]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Yläkoululaisten kouluun kiinnittyminen ja sosiaalinen kompetenssi
Veijola, Teemu (2014)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää kouluun kiinnittymisen ulottuvuuksien yhteyttä sosiaaliseen kompetenssiin. Tarkastelu suoritettiin sukupuolen, luokka-asteen ja erityisopetusstatuksen välillä. Lisäksi selvitettiin ... -
Oppilaiden sosioemotionaalisen kehityksen tukeminen yläkoulussa
Virta, Vilma; Korhonen, Petra (2020)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin yläkoulussa annettavaa sosioemotionaalista tukea. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millä tavoin yläkoulun opettajat tukevat oppilaiden sosioemotionaalista kehitystä. Lisäksi tutkittiin ... -
Socioemotional functioning across the transition to lower secondary school : The role of temperament and relationships with mothers and teachers
Jaruseviciute, Vilija; Silinskas, Gintautas; Kiuru, Noona (Wiley, 2023)This Finnish longitudinal study investigated the role of relationships with mothers (n = 631) and teachers (n = 56), and adolescents' (n = 848; 53.9% girls, 46.1% boys) temperament in the development of the adolescents' ... -
Luokanopettajien käsityksiä oppilaan kouluun kiinnittymisestä ja sen tukemisesta
Himanko, Nina; Honkanen, Jarmo (2022)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli kuvata luokanopettajien käsityksiä oppilaan kouluun kiinnittymisestä ja sen tukemisesta. Tutkimuksessa tarkasteltiin sitä, millaisia käsityksiä luokanopettajilla on oppilaan kouluun ... -
Opettajien tulkinnat kouluun kiinnittymisestä
Kolehmainen, Sari; Savela, Minna (2013)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää mitä kouluun kiinnittymisen osa-alueita opettajat pitävät tärkeinä oppimisessa ja opettamisessa. Lisäksi selvitettiin taustamuuttujien (sukupuoli, opetuskokemus, opetustehtävä, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.