Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorSaksa, Tytti
dc.contributor.authorPaananen, Ilari
dc.date.accessioned2015-06-13T15:53:54Z
dc.date.available2015-06-13T15:53:54Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46308
dc.description.abstractMonet tietokonepelit toteuttavat kolmiulotteisen maaston käyttäen korkeuskarttoja. Korkeuskartan luominen käsin on kuitenkin työlästä. Pelinkehityksen helpottamiseksi korkeuskarttoja voidaan generoida osittain tai täysin proseduraalisesti. Tässä tutkielmassa käsitellään erilaisia korkeuskartan generointimenetelmiä. Tutkielmassa kuvaillaan myös erilaisia eroosio-algoritmeja, joilla generoiduista maastoista saadaan realistisempia. Lopuksi pohditaan, kuinka esitettyjä menetelmiä voidaan hyödyntää peleissä.fi
dc.description.abstractMany computer games implement three-dimensional terrain using heightmaps, but creating a heightmap by hand is tedious. To make game development easier heightmaps can be generated partially or completely with procedural methods. In this paper different kinds of heightmap generation methods are discussed. The paper also describes various erosion algorithms that add realism to the generated terrains. Finally, it is considered how the introduced methods can be utilized in games.en
dc.format.extent24
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.othermaasto
dc.subject.othergenerointi
dc.subject.otherproseduraalinen
dc.subject.othereroosio
dc.subject.otherpelit
dc.titleKolmiulotteisen maaston generointi peleissä
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201506132316
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.date.updated2015-06-13T15:53:54Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright