dc.contributor.advisor | Mönkölä, Sanna | |
dc.contributor.author | Ruotsalainen, Marko | |
dc.date.accessioned | 2015-05-27T13:40:49Z | |
dc.date.available | 2015-05-27T13:40:49Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46091 | |
dc.description.abstract | Reaaliaikaisille strategiapeleille ovat ominaisia monimutkaiset dynaamiset ympäristöt, joissa ei ole täsmällistä tietoa ympäristöstä. Tällaiset ympäristöt ovat haastavia tekoälylle. Aihetta kannattaa kuitenkin tutkia, sillä ongelmien ratkonta genren peleissä auttaa myös useiden vastaavien tosielämän ongelmien ratkaisemisessa. Työn tavoitteena on luoda kattava yleiskuva reaaliaikaisten strategiapelien tekoälyn ja tekoälytutkimuksen tilaan painottaen teknisiä menetelmiä. Reaaliaikaisten strategiapelien monimutkaisuudesta johtuen näitä menetelmiä on runsaasti, ja käytännössä kaikki niistä kaipaavat lisätutkimusta. | fi |
dc.description.abstract | Complex dynamic environments with neither perfect nor complete information about the state of the environment are typical for real-time strategy games. Such environments are challenging for AI. The subject should be studied because solving the problems in games helps in solving similar problems for the similar real-life environments. The goal of the study is to create a comprehensive overall view about the state of AI and AI research among genre's games, focusing on technical methods. Due to the complexity of real-time strategy games, there are lots of these methods, practically all of which require more research. | en |
dc.format.extent | 23 | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.subject.other | tekoäly | |
dc.subject.other | pelit | |
dc.subject.other | reaaliaikaiset strategiapelit | |
dc.title | Tekoäly reaaliaikaisissa strategiapeleissä | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201505272069 | |
dc.type.dcmitype | Text | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.date.updated | 2015-05-27T13:40:50Z | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |