The use of artificial intelligence in customer relationship management
Tekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tässä kandidaatintutkielmassa tutkitaan tapoja, joilla tekoälyä hyödynnetään asiakkuudenhallinnassa. Tekoäly on viime vuosina kasvattanut suosiotaan merkittävästi, jonka vaikutuksena se on kehittynyt entisestään hyödyllisemmäksi teknologiaksi. Tekoälyn käyttö kasvaa jatkuvasti, ja asiakkuudenhallinta on yksi ajankohtaisista alueista, johon tätä merkittävää teknologiaa hyödynnetään. Tämän tutkielman tarkoitus on vastata kysymyksiin miksi, ja miten tekoälyä käytetään asiakkuudenhallinnassa. Sen lisäksi tutkielma tarkastelee aiheeseen kriittisesti liittyvää yritystä nimeltään Salesforce ja sen tarjoamaa tekoälyä, Einsteinia. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tutkielman tuloksena löydettiin, että tekoälyä hyödynnetään kaikissa asiakkuudenhallinnan tarjoamissa alueissa. Tutkielmassa keskityttiin neljään eri alueeseen, jotka olivat myynti, markkinointi, analytiikka ja kaupankäynti. Jokaisella alueella tekoäly pystyy tarjoamaan merkittävän hyödyn käyttäjälle lisäten tehokkuutta, voittomarginaalia, sekä helppokäyttöisyyttä.
...
This bachelor’s thesis examines the ways that artificial intelligence (AI) is used in customer relationship management (CRM). Artificial intelligence has increased its reputation in recent years causing it to evolve into an even more useful technology. The use of AI grows constantly, and customer relationship management is one of the more relevant areas that takes an advantage of this powerful technology. This thesis aims to answer questions why and how AI is used in CRM. furthermore, this thesis examines a crucially relevant company, Salesforce and an artificial intelligence developed by them called Einstein. This thesis is conducted as a literature review. The results of this thesis point out that artificial intelligence is used in all the areas offered by CRM. This thesis focuses on four areas of CRM being sales, marketing, analytics and commerce. In every area artificial intelligence can offer a significant benefit to the user increasing efficiency, profit margin and user-friendliness.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5333]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
AI Ethics : An Empirical Study on the Views of Practitioners and Lawmakers
Khan Arif, Ali; Akbar, Muhammad Azeem; Fahmideh, Mahdi; Liang, Peng; Waseem, Muhammad; Ahmad, Aakash; Niazi, Mahmood; Abrahamsson, Pekka (IEEE, 2023)Artificial intelligence (AI) solutions and technologies are being increasingly adopted in smart systems contexts; however, such technologies are concerned with ethical uncertainties. Various guidelines, principles, and ... -
Artificial Intelligence in Protecting Smart Building’s Cloud Service Infrastructure from Cyberattacks
Vähäkainu, Petri; Lehto, Martti; Kariluoto, Antti; Ojalainen, Anniina (Springer, 2020)Gathering and utilizing stored data is gaining popularity and has become a crucial component of smart building infrastructure. The data collected can be stored, for example, into private, public, or hybrid cloud service ... -
Computational Rationality as a Theory of Interaction
Oulasvirta, Antti; Jokinen, Jussi P. P.; Howes, Andrew (ACM, 2022)How do people interact with computers? This fundamental question was asked by Card, Moran, and Newell in 1983 with a proposition to frame it as a question about human cognition – in other words, as a matter of how information ... -
Customers' willingness to share personal information with firms and its relationship with customer loyalty
Lindell, Sanni (2015)Information on customers plays an important role in customer relationship management. With customer data companies can identify customers, understand their needs and hence, personalize products and services. New technological ... -
Customer relationship management: The evolving role of customer data
Saarijärvi, Hannu; Karjaluoto, Heikki; Kuusela, Hannu (Emerald Group Publishing Ltd, 2013)Purpose – Customer relationship management (CRM) developed a separate identity as a result of companies utilising customer data in managing customer relationships. In this evolution, CRM became a heavily company-oriented ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.