Kommenttipuheenvuoro kirjoitukseen "Suomalainen ja kiinalainen koulutusjärjestelmä PISA-tutkimuksessa menestymisen taustalla"
Sulkunen, S., & Torppa, M. (2015). Kommenttipuheenvuoro kirjoitukseen "Suomalainen ja kiinalainen koulutusjärjestelmä PISA-tutkimuksessa menestymisen taustalla". Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti, 25(2), 10-14.
Julkaistu sarjassa
Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehtiPäivämäärä
2015Oppiaine
Koulutuksen tutkimuslaitosKasvatuspsykologiaFinnish Institute for Educational ResearchKasvatuspsykologiaTekijänoikeudet
© 2015 Niilo Mäki Instituutti
Suomen PISA-menestys on ollut suuri uutinen paitsi Suomessa myös Suomen ulkopuolella.
Suomea vielä paremmin PISAssa ovat menestyneet Kiinan suuret kaupungit Shanghai ja
Hongkong sekä Aasian maat Singapore, Korea ja Japani. Matematiikassa myös Taiwan on
selvästi Suomea parempi maa. (Kupari ym., 2013.) Hyvän menestyksen syyt ovat herättäneet
laajaa kiinnostusta. Xin Tang pyrki omassa puheenvuorossaan avaamaan Suomen ja Kiinan
menestyksen syitä ja eroja. Tässä kommenttipuheenvuorossa tarjoamme oman
näkökulmamme asiaan.
Julkaisija
Niilo Mäki SäätiöISSN Hae Julkaisufoorumista
2342-9046Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/24704949
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Avaimet osaamiseen ja tulevaisuuteen : selvitys maahanmuuttajataustaisten nuorten osaamisesta ja siihen liittyvistä taustatekijöistä PISA 2012 -tutkimuksessa
Harju-Luukkainen, Heidi; Nissinen, Kari; Sulkunen, Sari; Suni, Minna; Vettenranta, Jouni (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2014) -
Miten lähtömaa on yhteydessä maahanmuuttajataustaisten oppilaiden osaamiseen? : oppilaiden osaamiserot PISA 2012 -tutkimuksessa
Kirjavainen, Tanja; Pulkkinen, Jonna (Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, 2017) -
Takaako samanlainen tausta samanlaisen osaamisen? Maahanmuuttajataustaisten ja kantaväestön oppilaiden osaamiserot PISA 2012 -tutkimuksessa
Kirjavainen, Tanja; Pulkkinen, Jonna (Suomen Kasvatustieteellinen Seura ry; Koulutuksen tutkimuslaitos, 2017)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin PISA 2012 -aineistolla maahanmuuttajataustaisten ja kantaväestön oppilaiden osaamiseroja. Tutkimuksessa selvitettiin, kuinka suuria erot ovat koko osaamisjakaumassa. Lisäksi tutkittiin ... -
Nuorten voimavarat, oppimista vaikeuttavat tekijät ja kilpailullisuus oppimista määrittävinä tekijöinä PISA 2018 -tutkimuksessa
Vettenranta, Jouni; Kotila, Jenni; Harju-Luukkainen, Heidi (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2021) -
Sukupuoli, ei-kognitiiviset piirteet ja talousosaaminen osaamisjakauman eri kohdissa PISA-tutkimuksessa
Kirjavainen, Tanja; Laine, Kati (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2021)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.