Miten lähtömaa on yhteydessä maahanmuuttajataustaisten oppilaiden osaamiseen? : oppilaiden osaamiserot PISA 2012 -tutkimuksessa
Kirjavainen, T., & Pulkkinen, J. (2017). Miten lähtömaa on yhteydessä maahanmuuttajataustaisten oppilaiden osaamiseen? : oppilaiden osaamiserot PISA 2012 -tutkimuksessa. Yhteiskuntapolitiikka, 82(4), 430-439. http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201709078519
Published in
YhteiskuntapolitiikkaDate
2017Copyright
© Tekijät & Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, 2017.
Publisher
Terveyden ja hyvinvoinnin laitosISSN Search the Publication Forum
1455-6901Keywords
Original source
http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201709078519Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27215343
Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Avaimet osaamiseen ja tulevaisuuteen : selvitys maahanmuuttajataustaisten nuorten osaamisesta ja siihen liittyvistä taustatekijöistä PISA 2012 -tutkimuksessa
Harju-Luukkainen, Heidi; Nissinen, Kari; Sulkunen, Sari; Suni, Minna; Vettenranta, Jouni (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2014) -
Takaako samanlainen tausta samanlaisen osaamisen? Maahanmuuttajataustaisten ja kantaväestön oppilaiden osaamiserot PISA 2012 -tutkimuksessa
Kirjavainen, Tanja; Pulkkinen, Jonna (Suomen Kasvatustieteellinen Seura ry; Koulutuksen tutkimuslaitos, 2017)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin PISA 2012 -aineistolla maahanmuuttajataustaisten ja kantaväestön oppilaiden osaamiseroja. Tutkimuksessa selvitettiin, kuinka suuria erot ovat koko osaamisjakaumassa. Lisäksi tutkittiin ... -
Tutkimuksellisuus luonnontieteissä ja sen yhteys luonnontieteelliseen osaamiseen Suomessa
Lehtinen, Antti; Nissinen, Kari (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2018) -
Sukupuoli, ei-kognitiiviset piirteet ja talousosaaminen osaamisjakauman eri kohdissa PISA-tutkimuksessa
Kirjavainen, Tanja; Laine, Kati (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2021) -
Opettajien kokemuksia maahanmuuttajataustaisten oppilaiden kokonaisvaltaisesta tukemisesta
Ranta, Susanna (2015)Maahanmuuttajataustaisten oppilaiden määrä suomalaisissa kouluissa kasvaa jatkuvasti. Oppimistuloksissa on jo havaittavissa eroja ensimmäisen ja toisen sukupolven maahanmuuttajien sekä muiden oppilaiden välillä. Yksi selitys ...