The acquisition of early reading skills : the influence of the home environment in Lusaka, Zambia
Julkaistu sarjassa
Jyväskylä studies in education, psychology and social researchTekijät
Päivämäärä
2014Oppiaine
PsykologiaMuu nimeke
Influence of the home environment in Lusaka, ZambiaJulkaisija
University of JyväskyläISBN
978-951-39-5799-5ISSN Hae Julkaisufoorumista
0075-4625Julkaisuun sisältyy osajulkaisuja
- Article I: Chansa-Kabali, T., Serpell, R., & Lyytinen, H. (2014). Contextual analysis of home environment factors influencing the acquisition of early reading skills in Zambian families. Journal of Psychology in Africa, 24, (5) 410-419 Please see
- Article II: Chansa-Kabali, T., & Westerholm, J. (2014). The Role of Family on Pathways to Acquiring Early Reading Skills in Lusaka’s Low-Income Communities. Human Technology: An interdisciplinary Journal on Humans in ICT environments, 10 (1), 5-22 DOI: 10.17011/ht/urn.201405281857
- Article III: Chansa-Kabali, T. Home-School interactions in Zambia: An Investigation of Parents’ and Teachers' Views of Current Realities in Public Schooling. Submitted to Human-Technology: An interdisciplinary Journal in ICT environments.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3568]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Influence of grade one Zambian teachers and GraphoGame on initial literacy acquisition : Lusaka district
Jere-Folotiya, Jacqueline (University of Jyväskylä, 2014) -
Development of Numeracy and Literacy Skills in Early Childhood : A Longitudinal Study on the Roles of Home Environment and Familial Risk for Reading and Math Difficulties
Salminen, Jenni; Khanolainen, Daria; Koponen, Tuire; Torppa, Minna; Lerkkanen, Marja-Kristiina (Frontiers Media SA, 2021)This study examines the direct and indirect effects of home numeracy and literacy environment, and parental factors (parental reading and math difficulties, and parental education) on the development of several early ... -
The role of parents' and teachers' child-related competence beliefs in the development of students' self-concept of ability
Pesu, Laura (University of Jyväskylä, 2017)Individuals’ perceptions about their abilities, that is, self-concepts of abilities, are crucial determinants of academic achievement and education-related choices. The aims of this research were to examine the role ... -
Parental involvement and children ́s academic skills
Silinskas, Gintautas (University of Jyväskylä, 2012) -
Vanhemmuustyylien yhteys lapsen minäkuvan kehitykseen ensimmäisen kouluvuoden aikana
Kokkonen, Emma (2017)Tutkimuksessa tarkasteltiin äitien ja isien vanhemmuustyylien, erityisesti psykologisen kontrollin ja lämpimyyden, yhteyttä kouluaan aloittavien lasten oppimistilanteissa ilmenevään minäkuvaan sekä minäkuvassa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.