Parental involvement and children ́s academic skills
Julkaistu sarjassa
Jyväskylä studies in education, psychology and social researchTekijät
Päivämäärä
2012Oppiaine
PsykologiaJulkaisija
University of JyväskyläISBN
978-951-39-4712-5ISSN Hae Julkaisufoorumista
0075-4625Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3574]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Parental homework-help profiles throughout grades 6 – 9 : Relations to motivation and mathematics skills
Kikas, Eve; Mädamürk, Kaja; Silinskas, Gintautas (Frontiers Media SA, 2022)This study aimed to examine how parental profiles during homework help (supportive versus controlling) for children in Grades 6 and 9 change over time and relate to children’s motivation and math skills. Participants ... -
Parents' causal attributions concerning their children's academic achievement
Natale, Katja (University of Jyväskylä, 2007)Katja Natale seurasi väitöstutkimuksessaan vanhempien lastensa koulumenestystä koskevien kausaaliattribuutioiden eli syyselitysten muotoutumista lasten siirtyessä esikoulusta kouluun. Hän tutki kuinka tärkeinä vanhemmat ... -
Development of literacy in kindergarten and primary school
Leppänen, Ulla (Jyväskylän yliopisto, 2006) -
Parent contributions to friendship stability during the primary school years
Dickson, Daniel J.; Huey, Melissa; Laursen, Brett; Kiuru, Noona; Nurmi, Jari-Erik (American Psychological Association, 2018)The present study examines whether characteristics of parents predict the stability of a child’s best friendships across the primary school years. Participants included 1,523 Finnish children (766 boys) who reported ... -
The interplay between maternal homework involvement, task-avoidance, and achievement among adolescents
Tunkkari, Mari; Aunola, Kaisa; Hirvonen, Riikka; Silinskas, Gintautas; Kiuru, Noona (American Psychological Association (APA), 2021)This study examined three aspects of maternal homework involvement (i.e., the quantity, quality, and source of initiative) and their direct and indirect associations with adolescents’ task-avoidant behavior in homework ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.