Using tablets as tools for learner-generated drawings in the context of teaching the kinetic theory of gases
Lehtinen, A., & Viiri, J. (2014). Using tablets as tools for learner-generated drawings in the context of teaching the kinetic theory of gases. Physics education, 49(3), Article 344. https://doi.org/10.1088/0031-9120/49/3/344
Julkaistu sarjassa
Physics educationPäivämäärä
2014Tekijänoikeudet
© 2014 IOP Publishing Ltd. This is a final draft version of an article whose final and definitive form has been published by IOP Publishing.
Even though research suggests that the use of drawings could be an important part of learning science, learnergenerated
drawings have not received much attention in physics classrooms. This article presents a method for
recording students’ drawings and group discussions using tablets. Compared to pen and paper, tablets offer
unique benefits, which include the recording of the whole drawing process and of the discussion associated with
the drawing. A study, which investigated the use of drawings and the need for guidance among Finnish upper
secondary school students, is presented alongside ideas for teachers on how to see drawing in a new light.
Julkaisija
Institute of Physics Publishing Ltd.; Institute of PhysicsISSN Hae Julkaisufoorumista
0031-9120Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/22922334
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Learner-generated drawings in physics education
Lehtinen, Antti (2013)Different kinds of visual representations, such as graphs and drawings are important in education but especially in science education. Little attention is paid especially to drawings. Students are required to examine ... -
Impact of traditional physics lab instruction on students’ critical thinking skills in a Finnish context
Pirinen, Pekka; Lehtinen, Antti; Holmes, Natasha (IOP Publishing, 2023)Recent studies have given incentive to physics departments around the world to revise the learning goals of their lab courses to emphasize experimentation skills over reinforcing lecture content. Evaluation instruments ... -
Tablet-tietokoneiden käyttö ihmisen biologian opetuksessa : tapaustutkimus 9. luokan oppilailla
Hytönen, Teija (2015)Tutkimuksessa selvitettiin tablet-tietokoneiden opetuskäytön vaikutuksia bio-logian sisältötietojen oppimiseen ja syvällisempään ymmärtämiseen. Lisäksi selvitettiin, millaisia vaikutuksia tablet-tietokoneiden käytöllä on ... -
"Maailma muuttuu muruseni": Tablet-laitteiden hyödyntäminen esiopetuksessa
Rinta, Hanna-Mari (2018)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tarkastella tablet-laitteiden kotouttamista esiopetukseen. Erityisesti tarkoituksena oli selvittää, miten lastentarhanopettajat kuvaavat tablet-laitteiden merkitystä omassa työssään sekä ... -
Tablet-laitteiden käyttö opetuksessa ja niiden opetuskäytön tukeminen
Natunen, Teemu (2013)Opettajat käyttävät tablet-laitteita monilla eri tavoilla mutta tiedonhaku on selkeästi laitteen yksi suurimmista käyttötavoista. Tutkimusten mukaan opettajat tietävät, kuinka laitteita käytetään mutta heiltä puuttuu tieto ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.