Tablet-laitteiden käyttö opetuksessa ja niiden opetuskäytön tukeminen
Opettajat käyttävät tablet-laitteita monilla eri tavoilla mutta tiedonhaku on selkeästi
laitteen yksi suurimmista käyttötavoista. Tutkimusten mukaan opettajat tietävät, kuinka
laitteita käytetään mutta heiltä puuttuu tieto siitä, kuinka laitteiden käyttö integroidaan
opetukseen. Tällaisessa tilanteessa opettajat kaipaavat pedagogista tukea, jossa laitteiden
opetuskäyttöä voidaan pohtia monia eri keinoja käyttäen. Tässä tutkielmassa selvitettiin
kuinka tablet-laitteita on käytetty kouluissa ja kuinka niiden opetuskäyttöä voidaan tukea.
Saadut tulokset olivat hyvin samankaltaisia kuin aiemmissakin tutkimuksissa.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [25559]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
"Maailma muuttuu muruseni": Tablet-laitteiden hyödyntäminen esiopetuksessa
Rinta, Hanna-Mari (2018)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tarkastella tablet-laitteiden kotouttamista esiopetukseen. Erityisesti tarkoituksena oli selvittää, miten lastentarhanopettajat kuvaavat tablet-laitteiden merkitystä omassa työssään sekä ... -
Pedagoginen tuki tietotekniikan hyödyntämisessä kemian opetuksessa
Tuukkanen, Jussi (2013)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, mitä kemian opettajat toivovat pedagogiselta tuelta ja miten pedagoginen tuki vaikuttaa tietotekniikan käyttöön kemian opetuksessa. Tutkimuksen teoriaosuudessa analysoidaan aikaisempien ... -
Tablet-tietokoneiden käyttö ihmisen biologian opetuksessa : tapaustutkimus 9. luokan oppilailla
Hytönen, Teija (2015)Tutkimuksessa selvitettiin tablet-tietokoneiden opetuskäytön vaikutuksia bio-logian sisältötietojen oppimiseen ja syvällisempään ymmärtämiseen. Lisäksi selvitettiin, millaisia vaikutuksia tablet-tietokoneiden käytöllä on ... -
”Tää on ollut ihan paras mupevuosi mitä mulla on koskaan ollut. Hauskoin.” : toimintatutkimus 11–15-vuotiaiden oppilaiden tablet-laitteiden yhteistoiminnallisesta käytöstä musiikin hahmotusaineiden opetuksessa
Virtanen, Katariina (2022)This dissertation is set in a time of historical change in terms of curriculum reform and the use of technology in education. The collection of data for this study took place in 2017, shortly before the new curriculum was ... -
Kohti laskennallisen ajattelun osaamista : oppilaiden laaja-alaisen osaamisen edistäminen ja tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön vahvistaminen
Kankaanranta, Marja; Lehto, Martti; Neittaanmäki, Pekka (Jyväskylän yliopisto, 2014)