Using tablets as tools for learner-generated drawings in the context of teaching the kinetic theory of gases
Lehtinen, A., & Viiri, J. (2014). Using tablets as tools for learner-generated drawings in the context of teaching the kinetic theory of gases. Physics education, 49(3), Article 344. https://doi.org/10.1088/0031-9120/49/3/344
Julkaistu sarjassa
Physics educationPäivämäärä
2014Tekijänoikeudet
© 2014 IOP Publishing Ltd. This is a final draft version of an article whose final and definitive form has been published by IOP Publishing.
Even though research suggests that the use of drawings could be an important part of learning science, learnergenerated
drawings have not received much attention in physics classrooms. This article presents a method for
recording students’ drawings and group discussions using tablets. Compared to pen and paper, tablets offer
unique benefits, which include the recording of the whole drawing process and of the discussion associated with
the drawing. A study, which investigated the use of drawings and the need for guidance among Finnish upper
secondary school students, is presented alongside ideas for teachers on how to see drawing in a new light.
Julkaisija
Institute of Physics Publishing Ltd.; Institute of PhysicsISSN Hae Julkaisufoorumista
0031-9120Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/22922334
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Learner-generated drawings in physics education
Lehtinen, Antti (2013)Different kinds of visual representations, such as graphs and drawings are important in education but especially in science education. Little attention is paid especially to drawings. Students are required to examine ... -
Tablet-tietokoneiden käyttö ihmisen biologian opetuksessa : tapaustutkimus 9. luokan oppilailla
Hytönen, Teija (2015)Tutkimuksessa selvitettiin tablet-tietokoneiden opetuskäytön vaikutuksia bio-logian sisältötietojen oppimiseen ja syvällisempään ymmärtämiseen. Lisäksi selvitettiin, millaisia vaikutuksia tablet-tietokoneiden käytöllä on ... -
Tablet-Supported Self-Assessment in a Class for Students with Intellectual Disability
Räty, Lauri M. O.; Vehkakoski, Tanja; Pirttimaa, Raija A. (SAGE Publications, 2023)Self-assessment has been shown to have positive effects on students’ self-regulated learning strategies and academic achievement. However, self-assessment and self-assessment instruction are under-researched areas among ... -
Tablet-laitteiden käyttö opetuksessa ja niiden opetuskäytön tukeminen
Natunen, Teemu (2013)Opettajat käyttävät tablet-laitteita monilla eri tavoilla mutta tiedonhaku on selkeästi laitteen yksi suurimmista käyttötavoista. Tutkimusten mukaan opettajat tietävät, kuinka laitteita käytetään mutta heiltä puuttuu tieto ... -
Tablet-tietokoneet 4. luokan musiikinopetuksessa ja oppilaiden vapaa-ajalla
Hönö, Anni (2015)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, mitä musiikkitoimintaa oppilaat tekevät vapaa-ajallaan ja millainen tablet-tietokoneilla harjoitettu koulun musiikkitoiminta siirtyy oppilaiden vapaa-aikaan. Tavoitteena on myös ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.