Mobiilipelien yleisimmät ansaintamallit
Tekijät
Päivämäärä
2014Leppäaho, Marja-Leena
Mobiilipelien yleisimmät ansaintamallit
Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2010, 27 s.
Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma
Ohjaaja: Laatikainen, Gabriella
Mobiilisovellusmarkkinat ja älypuhelinten käyttöönotto ovat merkittävästi kas-vattaneet mobiilipelien ja -pelaajien määrää. Tänä päivänä onnistunut hinnoit-telu ja markkinointi ovatkin keskeinen osa-alue korvaamattoman markki-nanäkyvyyden saavuttamiseksi. Mobiilipelien nykyiset yleisimmät ansainta-mallit ovat kertaostosmalli, kuukausimaksumalli, lite-versioinnin malli, mik-romaksumalli, mainontaan perustuvat mallit ja näiden erilaiset yhdistelmä-muodot. Tässä tutkimuksessa havaittiin, että jokaisella mallilla on omat heik-koutensa ja vahvuutensa ja että oikeanlaisella yhdistelyllä näitä molempia omi-naisuuksia voidaan käyttää hyväksi. Näiden lisäksi havaittiin, että myös sovel-lusmarkkinoita tutkimalla ja vertailemalla voi kerätä paljon hyödyllistä tietoa helpottamaan ansaintamallin valintaa. Tässä kirjallisuuskatsauksena toteutetus-sa tutkielmassa tutkitaan mobiilipelaamisen kehitystä, kahden suurimman glo-baalin sovellusmarkkinan eroavaisuuksia sekä erilaisia mobiilipelien yleisimpiä ansaintamalleja ja niiden toimintaperiaatteita.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5358]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Retention in free-to-play mobile games : a case study
Koski, Timo (2019)Ilmaisia mobiilipelejä tulee päivittäin valtavasti lisää suurimpiin markkina-paikkoihin. Kilpailu käyttäjistä on kovaa, sillä pelien on pidettävä kiinni käyttäjistään, jotka voivat helposti vaihtaa pelistä toiseen. Tämän ... -
Impact of social features on player retention in free-to-play mobile games
Kitola, Mikael (2019)Ilmaiseksi ladattavien ns. free-to-play -pelien ansaintamalli perustuu virtuaalisten hyödykkeiden myymiseen, mainoksiin, tai molempiin. Pelaajalta on siis mahdollista saada tuloja tämän koko käyttöelinkaaren ajalta. ... -
Analyyttinen asiakkuuksien hallinta mobiilipelien kehittämisessä
Saloranta, Tuomo (2019)Tässä kandidaatintutkielmassa käydään läpi analyyttisen asiakkuuksien hallinnan hyväksikäyttö mobiilipelien kehittämisessä ja vastataan kysymykseen: ”miten analyyttinen asiakkuuksien hallinta auttaa mobiilipelien ... -
Tosielämän käytettävyystyö mobiilipelien kehittämisessä
Olkku, Tapani (2008) -
Mobiilipelien käyttö vieraiden kielten oppimisessa
Heikkilä, Etta (2022)Tässä kirjallisuuskatsauksena toteutetussa kandidaatintutkielmassa tarkastellaan kielten oppimiseen tarkoitettujen mobiilipelien ja -sovellusten vaikutuksia, haasteita ja mahdollisuuksia vieraiden kielten opiskelussa. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.